محمد دهقان از طرح جدید مجلس برای مبارزه با فساد می‌گوید

طرح مبارزه با جرایم اقتصادی با ۵۱ ماده در کمیسیون قضایی مجلس نهایی شد. اما اینکه این طرح چیست و در آن چه مسائلی مطرح شده است را محمد دهقان نماینده مجلس توضیح می‌دهد.

مادرانگی به سبک اینستاگرام!

مادرانگی بعضی‌ها در این روزها شکل پیچیده عجیب و غریبی پیدا کرده‌است که شباهت زیادی با گذشته ندارد. مادرانگی که بروز و ظهور آن را بیشتر در شبکه‌های اجتماعی و میان جشن‌ها و هیاهوها شاهد هستیم تا در میان خانواده.

4 تصمیم جدید دولت برای کاهش موانع کسب وکار

در آخرين جلسه هيات مقررات زدايي به رياست وزير اقتصاد چهار فرآيند بروكراسي زائد حذف شد که یک خبر خوب ضدتحریمی محسوب می شود که هم برای کارآفرینان و هم برای دریافت کنندگان خدمت بسیار مهم است.

تهش چی میشه؟!

دولت ارز و طلا می‌فروشد که قیمت پائین بیاید ولی مردم با رجوع به حافظه تاریخی‌شان بدل می زنند و ارز و طلا می‌خرند و باز قیمت ها بالا می رود.

تقسیم شادی با اسباب‌بازی‌های ایرانی

آن‌هایی که از حال‌وروز دوران کودکی‌اش خبردارند در وصفش یک جمله می‌گویند: «با مرام است.» راستش ما هم وقتی قصه زندگی علی مهری مؤسس انتشارات باران را شنیدیم با آن‌ها هم‌عقیده شدیم. قصه‌ای که از یک روستای دورافتاده شروع و به همان ختم می‌شود.

مرد جهادی‌ای که لیبرال دموکرات مسلمان شد

مرعشی هم به مانند برخی فرزندان مرحوم هاشمی، به نوعی خود را صاحب اختیار و نخبه سیاسی نظام می‌دانند که اگر مردم هم به آن‌ها اقبال نشان ندهند، از بی‌هنری مردم است نه ایشان.

احکام جدید سلبریتی‌ها برای  اعیاد اسلامی/ جای قربانی درخت بکارید!

درحالی که خالق موجودات قربانی(ذبح) کردن را جزو یکی از اعمال واجب حاجیان مقرر کرده است و در دستورات ائمه هم بر آن تاکید شده است اما به تازگی برخی از سلبریتی‌ها پا را فراتر گذاشته و پیشنهاد کاشت درخت به جای قربانی کردن را مطرح کردند.

سفر قالیباف به لندن از شایعه تا واقعیت

برخی از کاربران شبکه‌های اجتماعی شایعه کردند که قالیباف بمناسبت تولدش به لندن سفر کرده است.

پربحث‌ترین اخبار خبرگزاری فارس در اول شهریور

وزیر اقتصاد یکشنبه آینده استیضاح می‌شود و سؤال از رئیس‌جمهور نباید به جلسه‌ای برای مچ‌گیری تبدیل شود؛ از جمله پربحث‌ترین اخبار خبرگزاری فارس در روز گذشته بودند.

از سامانه ثبت حقوق و مزایای مدیران چه خبر؟

طبق ماده 29 قانون برنامه ششم توسعه دولت مکلف بود در سال اول برنامه، سامانه حقوق و مزایا را ایجاد و دریافتی و حقوق تمام دستگاه‌ها و نهادهای مربوط به قوای سه‌گانه را در آن ثبت کند و آن را در دسترس مردم قرار دهد.

راهکار آیت الله کاشانی برای خروج از بحران اقتصادی چه بود؟

آیت الله سید ابوالقاسم کاشانی با اتکا به سیره علمای مبارز سلف خود تلاش کرد با استفاده از اقتدار معنوی خویش و با صدور اعلامیه‌ای دولت ورشکسته مصدق را از فروپاشی اقتصادی نجات دهد.


شما هم سند تاریخی جدید بسازید!

اصل سند را هم ببینید یک کاغذی است که بدون سربرگ نوشته شده و کاملاً قلم و ادبیاتش متعلق به امروز است و سند تاریخی نیست.

تبریک باشگاه‌ها و بازیکنان معروف جهان بمناسبت عیدقربان

بسیاری از باشگاه‌های مطرح جهان و بازیکنان مسلمان آن‌ها روز عید قربان را در صفحات رسمی‌شان تبریک گفتند.

حج رضوی با کاروان بیماران اعصاب و روان

صدای خنده‌هایشان واگن را پرکرده است.‌«آقا سید»،برای جمع می‌خواند: «قربون کبوترای حرمت امام رضا...» همه با او هم‌نوا می‌شوند و حال خوشی پیدا می‌کنند. دقایق بعد بهیار، یکی‌یکی کاپ‌های قرص را بین جمع تقسیم می‌کند تا همراه ناهار بخورند. قطار تهران- مشهد این‌بار مهمانان ویژه‌ای دارد.

تیراژهای روزنامه های ایران؛ از شایعه تا واقعیت

درپی گزارش یکی از سایت‌های خبری درباره تیراژ روزنامه‌ها، برخی از مدیران مسئول تنها آمار منتشر شده را تکذیب و برخی دیگر در این باره سکوت کردند تا این سوال همچنان بی‌پاسخ بماند که چگونه رسانه‌‌هایی که خودشان درپی شفاف‌سازی هستند از اعلام عمومی تیراژشان سر باز می‌زنند.

شیعه شدم؛ محمدعلی صدایم کنید!

«اشهد ان علیا ولی الله» اطرافیان که صدای شهادتین جوان را شنیده‌اند خبر را به گوش روحانی و متولی امامزاده می‌رسانند. دور جوان حلقه می‌زنند. چه در دل جوان 25 ساله گذشته که در میانه دعای عرفه خودش را از لابه لای جمعیت حاضر در صحن به ضریح می‌رساند و شهادتین را زمزمه می‌کند. چرا امروز؟

از تولید پرفروش‌ترین کتب دفاع مقدس تا راه‌اندازی سازمان تبلیغات 2 در فضای مجازی

در سال‌های اخیر، بیشترین خبرهای مرتبط با حوزه هنری، مربوط به فیلم‌های تولیدی این سازمان، سینماهای زیرنظر حوزه هنری و کتاب‌های منتشر شده از سوی انتشارات سوره مهر بوده است.

جنازه فرزند ملت ایران کجاست؟

جانباز اعصاب و روان دفاع مقدس در پارک افسریه تهران مفقود و پلیس او را به‌ علت شباهت به افاغنه در زمستان به افغانستان دیپورت کرد تا اینکه در روستایی در این‌کشور از گرسنگی و تشنگی جان باخت.

ریچارد نفیو و نقش بانک ها در حاکمیت زدایی

مطابق گزارش اخیر بانک مرکزی، سهم پرداخت تسهیلات صنعت و معدن از 33 درصد در سال 84 روند کاهشی داشته و در 4 ماهه نخست امسال به 28 درصد رسیده است. این وضعیت در بخش کشاورزی بدتر است و تسهیلات بانکی از 16 درصد در سال 84 به 6 درصد در 4 ماه اول امسال می رسد که نسبت به مدت مشابه سال قبل نیز 5.3 درصد کاهش داشته است.

با اتاق جنگ آمریکا همنوا نشویم

چرا اتاق بازرگانی به جای اینکه پیگیر استقلال بانکی کشور باشد، به دنبال وابستگی بیشــتر کشور به وسیله FATF است؟ اگر اتاق بازرگانی به واقع به دنبال خروج ایران از انزوای بانکی اســت، چرا تاکنون بیانیهای برای اجرای پیمان پولی دوجانبه صادر نکرده اســت؟

شرطه‌های سعودی هم با ما گریه می‌کردند

شنیدن دعای پرسوزوگداز عرفه از زبان مداح اهل‌بیت «حاج محمدرضا غلامرضازاده» نوای بسیار آشنایی است و لحن و کلام او در جان شنونده نشسته است؛ هر جای دیگری هم که صدایش را بشنوی، تو را می‌برد به دعای کمیل در مدینه، به صحرای عرفات در مکه.

ریشه سلطه گفتمان یاس‌آلود حاکم بر جامعه‌مان و راه علاجش چیست؟

چرا مردم کشورمان، خوش‌بینی و امیدواری را کنار گذاشته‌انـــد و فقط بدی‌ها و بدجنسی‌های یکدیگر و جامعه و فرهنگ و دولت را می‌بینند و منتشر می‌کنند؟ این گفتمانِ یاس‌آلــود درباره همه‌چیز، از کجا و با چه زمینه‌های اجتماعی شکل گرفته است؟

غبار سوء مدیریت بر چهره پاک انقلاب

اگر تمامی امکانات داخلی برای حل مشکلات اقتصادی کشور فراهم گردد، ولی مدیریتی توانمند، قوی و منسجم اعمال نگردد، بدون شک توانمندی‌ها و امکانات کشور در خدمت مردم و پیشرفت کشور قرار نخواهد گرفت.

سه‌شنبه‌ها این‌جا عطر بهشت می گیرد

مجلس به ضیافت سادگی رونق می‌گیرد و خرجش چای است و قند. گاهی هم نقل یا تکه‌ای شیرینی؛ همین و همین. تجمل پایش را در این مجلس نمی‌گذارد که راهش نمی‌دهند.

تیراندازی ضدانقلاب از مسجد به سوی مردم

گفتم (در اسلام) مسجد مکان امن برای انسان‌هاست؛ اگر قرار باشد علیه جان انسان‌ها از آن استفاده شود، حفظ جان آدمیان از حفظ مسجد واجب‌تر است.

میانگین عمر شهرداری در تهران سه ماه است

بی‌تجربگی برخی از اعضای پنجمین شورای شهر تهران و تبدیل شدن این شورا به میدان اختلافات و منازعات حزبی سبب شده است این شورا در خصوص انتخاب شهردار با مشکل جدی مواجه شود.

مدیر دولتی اگر ۲۴میلیون نگیرد، می‌رود!

بحث حقوق‌های نجومی از اوایل اردیبهشت ماه سال 95 با انتشار فیش‌های حقوقی بعضی مدیران دولتی شروع شد اما واکنش مقامات دولتی به این مساله همچون نمکی بود که بر زخم مردم در اوج مشکلات اقتصادی ریخته شد!

سرنوشت 18 سال یارانه یک ایرانی!

در این چند ماهه، سیاست‌های غلط اقتصادی شکاف میان فقیر و غنی را وسعت داده است. شاید مقامات بالادستی، این مدیران اقتصادی که با سیاست‌هایشان این فاجعه را سبب شدند، این نوشته را بخوانند و بتوانند گوشه‌ای از این اتفاق هولناک را درک کنند.

پادویی برای ترامپ ممنوع!

شرایط فعلی اقتصادی و فشار معیشت بر مردم ، بی‌تردید دارای زمینه‌ها و بستر‌های داخلی بوده که در رأس آن سوءمدیریت و غفلت مسئولان در انجام تکالیف و مسئولیت‌ها و برخی لغزش‌ها و وجود فساد و فرصت‌طلبی در نظام اداری کشور بوده است.

بهشت من کهریزک است

او همه چیز در اروپا داشت. اما همه دارایی‌اش را وقف آسایشگاه کهریزک می‌کند و در دهه هشتم عمرش هم‌نشین بی‌کسان و تنهایان این دیار می‌شود. معلم مهربان جوانان ناتوان و معلول، همساز تنهایی پیرمردان و هم‌نوا با غریبی پیرزنان؛ و با چهره مهربانش می‌گوید: «بهشت دنیای من اینجاست.»

آخرین اخبار دیگر رسانه ها