هر روز از تعداد کوره‌های فعال آجرپزی تهران کم می‌شود ولی از مسائل و مشکلات آنها چندان کاسته نمی‌شود و مردمی که آنجا هستند مشکلات جدیدی پیدا می‌کنند.

روزنامه اصلاح‌طلب شرق در حالی با انتشار خبر دروغ «تایید استفاده جنسی مردان عراقی از زنان ایرانی» آتش یک فتنه خبری را برپا کرد که روزنامه سعودی الشرق الاوسط نیز در ایام اربعین در اقدامی مشابه خطر دروغ تعرض جنسی به زنان عراقی توسط ایرانی‌ها! را تیتر کرده بود.

اجرای ایده‌های بزرگ به‌تنهایی لذت‌بخش است؛ حتی تصورش هم خوب است. حال اگر بتوان یک ایده اقتصادی را به نتیجه رساند و از آن درآمد کسب کرد که چه‌بهتر؛ روزهای خوش از راه می رسد!

بخشی از یادداشت‌های علم نشان‌دهنده نگرش محمدرضا شاه نسبت به جایگاه و نقش مردم ایران در فضای سیاسی کشور است.

مهاجرانی در گفتگو با بی بی سی فارسی پذیرش پیشنهاد مذاکره ایران با آمریکا با وجود بدعهدی‌های فراوان را ساده‌لوحانه خواند.

سخنان امروز روحانی در صحن علنی مجلس واکنش طنز کاربران فضای مجازی را به همراه داشت.

نزدیک‌ شدن روابط تجاری، سیاسی و گردشگری بین دو کشور ایران و عراق باعث شده تا شایعات بسیاری علیه این دو کشور مطرح شود؛ شایعاتی که بیشتر غیرت مردان ایرانی و عراقی را نشانه گرفته است.

خدمتگزاری نماز و نماز گزار بزرگ‌ترین پاداشی بود که خداوند عنایت فرمود.

عقربه‌ها 7 صبح را نشان می‌دهند. روزجمعه است. روزی که برای استراحت کردن، از باقی روزهای هفته کنار گذاشته شده. اینجا اما در قطعه 53 بهشت زهرا گروهی گمنام، شهری در خواب راپشت سرشان جا گذاشته‌اند. بی سرو صدا بیرابیر هم نشسته‌اند ومشغول کاری هستند کارستان.

به امام بگو مطهری می‌گوید اگر فردا شما بیایید و تریبون بهشت زهرا دست مجاهدین خلق باشد، من دیگر با شما کاری نخواهم داشت.

پس از قطعی شدن سؤال نمایندگان از رئیس جمهور، در 14 مرداد، رئیس جمهور نامه‌ای به رئیس مجلس نوشت و از اینکه این سؤالات در این زمان مطرح می‌شود، گلایه کرد.

این روزها، به دلیل شکایت ایران از آمریکا به جرم نقض برجام، نام دیوان دادگستری لاهه یکبار دیگر در رسانه‌ها پررنگ شده است. اما این دیوان چیست و کارکرد آن چگونه است؟

افرادی که دقیقترند در کنار این سوال، نقل قولی هم از حضرت امام می آورند که خطاب به طاغوت فرموده بودند به فرض که "پدران ما" در گذشته برای تعیین سرنوشت خود کسی را انتخاب کرده باشند اما آنها نه وکیل ما بودند و نه ولی ما؛ پس اکنون اختیار انتخاب تعیین سرنوشت با خود نسل حاضر است.

سه خبر جنجالی در بین رسانه ها و شبکه‌های اجتماعی امروز سروصدای زیادی به پا کرد که هر سه آن‌ها تکذیب شد.

بازیکنان تیم فوتبال نوجوانان دروازه غار و فرحزاد بادی به غبغب انداخته بودند و دل تو دلشان نبود چون قرار بود در فینال بازی‌های لیگ پرشین در برابر دومین داور برتر دنیا پا به توپ شوند. آن روز، کودکان کار همه بی‌مهری‌ها، ناکامی‌ها و نامرادی‌های روزگار را فراموش کردند، وقتی «علیرضا فغانی» مهربانانه جام قهرمانی را در دستان کوچک اما مردانه‌شان گذاشت.


نوع مواجهه روزنامه‌های اصلاحات با اقدام قانونی مجلس در استیضاح وزیر اقتصاد از سویی و موضع بعضی از اصلاح‌طالبان در جریان این استیضاح، مخالف شعارهای دموکراسی‌خواهی این جریان سیاسی است..

هر از چندي موضوعي، افكار عمومي را به خودش مشغول مي‌كند و چون به صورت جدي مطرح نمي‌شود، حل و فصل هم نمي‌شود و به عنوان يك علامت سئوال باقي مي‌ماند. يكي از اين شايعات، مربوط به صادرات خاك ايران يا قاچاق آن به كشورهاي ديگر است.

عوامل ترور منصور یعنی محمد بخارایی، مرتضی نیک‌نژاد، صفار هرندی و صادق امانی پس از ترور به اعدام محکوم شدند و مهدی عراقی حدود 15سال بعد از این دادگاه، توسط گروهک فرقان شهید شد.

براساس بررسی‌ها از 148 خبری که از فعالیت‌های محسن هاشمی منتشر شده است 42 موضع‌گیری وی شعار بوده و به اینکه مدیریت شهری چگونه باید باشد مربوط می‌شده است. یعنی 28% موضع‌گیری‌های وی در این بخش قرار می‌گیرد.

شاهنشاه کاملاً سرحال بودند موضوع مذاکرات دیشب را حکایت کردم. خیلی خوششان آمد. فرمودند: اضافه کن پول­‌هایی هم که از آمریکایی‌­ها بگیرم در بانک­‌های شما خواهم گذاشت، تا کمکی به بانک‌­های ورشکسته انگلیس کرده باشم.

«سید محمد هاتفی» یک ویژگی جالب دارد. خودش می‌گوید از برکت جدش است که مردم او را قبول دارند و واسطه صلح و آشتی قرار می‌دهند. این‌طوری است که در زندگی‌اش بیش از ۷۰ بار واسطه آشتی بوده و آتش اختلافات را خاموش کرده است. اطرافیانش می‌گویند «سفیر صلح» است.

اقتصاد هم بی‌وزیر شد؛ محاکمه رانت‌خواران موبایلی؛ وزرای صنعت و شهرسازی هم استیضاح می‌شوند و دغدغه‌ای به نام سن ازدواج؛ از جمله عناوین صفحه اول روزنامه‌های امروز کشورند.

اما این صدا با همه بلندی اش، به گوش ها نرسید و البته دلنشین هم نبود. اما چرا؟ چرا اصلاح طلب ها نمی توانند حساب شان را از امروز دولت جدا کنند؟
پاسخ خیلی روشن است.

سرنوشت نامعلوم دو کودک پاکستانی در مزارع ذرت

بیش تر از چهار هفته از اجرای طرح دوره‌ای برخورد با اتباع غیرقانونی در جنوب تهران می‌گذرد. این طرح با حاشیه‌هایی از جمله گم شدن چند کودک پاکستانی همراه بوده که هنوز حاشیه‌های آن ادامه دارد

رفیق 20ساله امام خمینی که 4 نخست وزیر را ترور کرد بود

به گفته حاج مهدی عراقی، مظهر ذوالقدر از یاران قدیمی و شاگردان نواب نبود و دو سه ماه آخر با شور و شعف خاصی خود را به سید رسانده بود. او عامل نفوذی تیمور بختیار در فدائیان بود.

دختران خیابان انقلاب، مهمان خانواده شهید مدافع امنیت

از خودشان بپرسی، سربه‌زیر می‌گویند: ما کجا و شهدا کجا؟ اما پدر محمدحسین نظر دیگری دارد که سرفرازشان می‌کند؛ «اگر شهید دعوتتان نمی‌کرد، امروز اینجا نبودید.» دورهمی متفاوت گروهی از دختران نسل چهارم و پنجم انقلاب،‌ در خانه شهیدی برگزار شد که پرچم نسلشان را بالا برده.

اینفوگرافیک| روزشمار پسابرجام؛ صدو‌هشتمین روز

قطار پسابرجام به ایستگاه صدوهشتم خود رسید و پس از آنکه تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران اعمال شد، امروز برخی مقامات و شخصیت ها مواضع جدیدی در قبال این اقدام ایالات متحده و تبعات آن اتخاذ می‌کنند.

ماجرای کشت ماری‌جوانا با تسهیلات کمیته امداد چیست؟

صبح امروز خبری مبنی بر کشت گلخانه مواد مخدر با تسهیات کمیته امداد منتشر شد که با واکنش شدید مسئولان کمیته امداد روبرو شد.

تشییع جنازه خلوت رضاشاه در قم

واقعیت این است که مراسم تشییع جنازه رضا شاه به حدی از طرف مردم بایکوت شده بود که اگر یک طلبه از گوشه و کنار قم می‌خواست برای تماشا هم برود جرأت نداشت.

آیا قانون پلیس را در برابر ضرب و شتم بی‌پناه گذاشته است؟

پلیس نماد حاکمیت قانون و نظم در کشور است و تعرض به آن در حکم تعرض صریح به قانون تلقی می‌شود و باید مجازات سختی را در پی داشته باشد.

آخرین اخبار دیگر رسانه ها