در منزل قوام اتفاق عجیبی افتاد. در صندوق آن مرحوم را باز کردند که شناسنامه‌اش را برای تشریفات دفن دربیاورند. چند کاغذ عشقی هم درآمد. اضافه بر آن که معلوم شد نزدیک پانزده سال قبل یک زنی هم محرمانه گرفته بوده است.

«عملیات کربلای 9 نقطه عطف زندگی من بود.» این جمله را «باکرات کشیش آبنوسی» جانباز و آزاده ارمنی 53 ساله می گوید که حالا از همه روزهای نبرد و اسارت، یک آلبوم عکس برایش به جا مانده، یک دنیا خاطره و البته داستان جالب توسل به سیدالشهدا(ع).

یاد و نام شهید غلامعلی رجبی به ماه محرم گره‌خورده است. شهیدی که به مداح رزمنده‌های خط مقدم جبهه‌ها معروف بود و خادمی در مجلس اباعبدالله (ع) را با بهشت هم عوض نمی‌کرد. او یک خاطره مشترک برای همه ایرانیان هم ساخته است:«قربون کبوترای حرمت امام رضا ...»

عضو سابق شورای مرکزی حزب مشارکت می گوید درست است که مشکلات اقتصادی فراوانی داریم، اما در دیپلماسی برنده شدیم.

رژیم بعثی عراق، در طول هشت سال دفاع مقدس، همواره پس از شکست در جبهه‏‌های جنگ با توسل به بمباران مناطق مسکونی و غیرنظامی سعی کرد تا شکست خود را پنهان کند.

سردبیر شبکه ماهواره‌ای «ایران اینترنشنال» که ابتدای هفته، تریبون زنده خود را در اختیار سخنگوی گروهک تروریستی الاحواز قرار داد، زمانی معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بود.

در مجمع عمومی سال 2006 هوگو چاوز روز بعد از سخنرانی جرج دبلیو بوش پشت تریبون قرار گرفت و سخنان خود را با این جمله به یادماندنی شروع کرد: «شیطان دیروز به اینجا آمد و امروز هنوز دراینجا بوی باروت می آید.» نمایندگان خندیدند. اما ترامپ با تعریف شیطان انطباقی ندارد. او در کسوت یک دلقک است: او رهبر کشوری است که نفوذ آن در جهان به شدت کاهش یافته است.

۱۸ ساله و اهل جنوب تهران است. از ۶ سالگی کار کرده و خرج خانواده ۸ نفری‌اش را داده و همه این سال‌ها تنها دل‌خوشی‌اش فوتبال بوده است. حالا با علاقه و پشتکار بازیکن سرشناس و محبوبی شده و البته مربی خوبی هم هست؛ او این روزها به کودکان کار فوتبال می‌آموزد.

از اول انقلاب تاکنون گروه‌های تروریستی زیادی علیه مردم ایران عملیات‌هایی را انجام داده‌اند که بیشتر آنها با #گوشمالی_سخت از سوی نظامیان ایران مواجه و نابود شده‌اند.

می گویند این مسجد را شهدا برایشان ساخته اند. وقتی صحبت از بازسازی آن که به میان می آید ابرو در هم می کشند و می گویند: «اینجا میراث معنوی شهداست، دوست نداریم مسجد محله ما تغییر کند.» اینجا مسجد حضرت زینب (س) در جنوب‌غربی پایتخت است.

انتشار کامنت‌های جنجالی دو صفحه اینستاگرام که تصویر پروفایلشان فردی روحانی است، حاشیه‌هایی را به وجود آورده اما سوال اساسی این است که این صفحات متعلق به چه کسانی است؟

این آخر هفته در شروع فصل برگ‌ریزان می‌توانید خانوادگی به دل کویر بزنید، در باغی از کتاب گشت و گذار کنید یا پشت رُل یک لیموزین خاص بنشینید، اما تماشای دربی ۸۸ پایتخت به احتمال زیاد گزینه ثابت همه انتخاب‌هایتان خواهد بود.

«میرمصطفی عالی‌نسب» یک کارشناس خبره در اقتصاد جنگی بود. او به اتفاق برخی از اقتصاددان‌های معاصر با دوران دفاع مقدس، با تدبیر و مشاوره‌های دقیق خود، موجب ثبت نرخ تورم 7درصدی در سال 64 شدند که حتی در سال‌های بعد هم رکوردی دست نیافتنی شد.

اداره کشور گرفتار مثلث نحس رها سازی است و خیز هرگونه تغییری منوط به شکستن این سه گانه است. سه راس این مثلث نامبارک که اداره کشور را زمینگیر کرده، چنین شکل گرفته است:

شبکه تازه تاسیسی که از پیوند خوردن بازمانده‌های تلویزیون‌های فارسی‌زبان به وجود آمده، در طول این مدت کوتاه، به گونه‌ای عمل کرده که حتی مورد انتقاد خبرنگاران خودش و کارشناسان خارج‌نشین قرار گرفته است.

سالهای دفاع مقدس،چند هزار ساعت پرواز جنگی با لباس هوانیروز و ثبت غرورآفرین‌ترین رکوردها و حالا پوشیدن لباس خدمت در فعالیت‌های اجتماعی. خلبانان پرافتخاری که دیروز آسمان وطن را از لوث وجود دشمن پاک کردند، امروز داوطلبانه خیابان‌ها و بوستان‌های شهر را از زباله پاک می‌کنند.

اتاق بازرگانی وقتی قیمت دلار 4200 تومان بود، از شکل‌گیری بازار ثانویه استقبال کرد. اما امروز که ارز بازار سیاه گران‌تر از سامانه نیماست، بازار ثانویه را مرجع فساد و رانت می‌داند و پیشنهادش حذف نیماست.

این روزهای زندگی مادر 76 ساله شهید «امیر هوشنگ خان‌محمدی» تماشایی است. «محترم خان‌محمدی» مبتلا به سرطان است و درگیر بیماری دیسک کمر و آرتروز گردن ؛اما هرهفته پرستار پیرزنان ازکارافتاده، معلولان قطع نخاعی و بیماران اعصاب و روان می‌شود.

همزمان با تفرقه‌افکنی‌های دشمنان خارجی و منافقین داخلی میان مردم ایران و عراق، همزمان با شب‌های ماه محرم، در یکی از محله‌های شهر تهران، صحنه‌هایی ناب از اتحاد روزافزون دو ملت، به تصویر کشیده می‌شود.

موسی حقانی در نشست « نقش روشنفکران در مشروطه و پس از مشروطه» ضمن معرفی جریان روشنفکری و تاریخچه آن گفت: جریان روشنفکری از جمله جریان‌های تاثیرگذار در تاریخ ایران است و تقریبا از ابتدای دوره قاجار، با این جریان مواجه هستیم.

انفعال وزارت امورخارجه که ظاهرا تمام مناسبات و تعاملات خود با اروپایی‌ها را به برجام اروپایی گره زده موجب شد حاشیه امن تروریست‌ها در هلند و همچنین کشورهایی نظیر فرانسه همچنان تداوم یابد.

برخی اخبار غیررسمی در فضای مجازی از وقوع زمین لرزه‌ای به قدرت 5.8 ریشتری در سیرچ کرمان خبر می‌دهد اما بررسی‌ها چنین موضوعی را تایید نمی‌کند.

سنگ بنای هیئت حضرت علی‌اکبر ۸۰ سال پیش گذاشته شد. درست همان زمانی که تعدادی از هم هیئتی‌های شهرستان نور به تهران کوچیدند. حالا همه اعضای این دور همی پا به سن گذاشته به چشم عروه‌الوثقی به این هیئت نگاه می‌کنند و می گویند از برکت آن هنوز دل و دینشان سر سلامت است.

دختر جوان یک کلاه مشکی روی سرش گذاشته تا موهایش پیدا نباشد. رو به دوربین، به دنبال‌کنندگانش می‌گوید قرار است یک روش جدید از بستن روسری آموزش بدهد. در چند ثانیه، «حجاب استایل اینستاگرامی» روسری را با شیوه‌ای خاص روی سرش می‌پیچد.

باید دانست دریافت وجه برای منبر، ضرورتاً منع شرعی ندارد به ویژه اگر آن را در حکم یک جلسه تعلیم و تربیت و تدریس علمی تلقی کنیم، نظیر آنچه اساتید و معلمان صورت می دهند و برای آن حق الزحمه دریافت می دارند.

برخی از کاربران شبکه‌های اجتماعی مدعی شدند که حسن روحانی به رئیس بنیاد شهید دستور داده تا به مدت دو ماه جلوی برگزاری جلسات کمیسیون پزشکی گرفته شود.

با شنیدن این خبر، نیروهای ما با پرتاب منورهای دنباله دار، به شادمانی و پایکوبی پرداختند و حتی صدام شخصا به منطقه «جفیر» آمد.

فرسنگ‌ها که نه، یک دنیا فاصله است میان دیروز و امروزش. خیاط چیره‌دستی که با مزون لباس عروسش چهره شاخص بازار بود،‌ حالا چند سالی است در بازار تولید لباس تعزیه و خیمه‌ها و ماکت‌های عاشورایی حرف اول را می‌زند.

درحادثه تروریستی اهواز هم عده‌ای خواسته و یاناخواسته شایعاتی را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کردند.

اگر می‌خواهید همه آنچه در عملیات تروریستی امروز رخ داد را در یک قاب ببینید، این اینفوگرافیک را مشاهده کنید.

آخرین اخبار دیگر رسانه ها