چرا ایران فردا تعهدات برجامی‌اش را کم می‌کند؟/ جنگ نمی‌شود؛ فشارها هم کمتر خواهد شد

به هر حال اکنون نه آمریکا و نه ایران هیچ کدام دنبال راه اندازی جنگی علیه دیگری نیستند و از طرفی ایران هم با هوشمندی خود راهی که در طرف مقابل پیش بینی ها و تلاش های آمریکایی ها برای سوق دادن ایران به آن سمت بوده را برگزیده است. برخلاف برخی تبلیغات رسانه ای در بعضی کشورهای منطقه و دنیا ایران به دنبال خروج و نقض برجام نیست اقداماتی که فردا برای کاهش تعهدات هسته ای اجرایی خواهد کرد، کاملا در چارچوب مفاد برجام صورت می گیرد...

آمریکا این کارها را با کره شمالی هم نکرد!

تهدید‌های بولتون و پومپه در کنار هم، یک اولتیماتوم را به داستان اضافه می کند: هر حمله‌ای که توسط حزب الله در لبنان، حوثی‌ها در یمن و یا شبه نظامیان حمایت شده از سوی ایران ـ به اسرائیل، عربستان سعودی، امارات متحده عربی یا نیرو‌های آمریکایی در عراق، سوریه و خلیج فارس ـ مستقیم پاسخ تلافی جویانه آمریکا را در مورد ایران به ارمغان خواهد آورد.

چرا مسئولین عاشق ترک تشریفات هستند و مزایده و مناقصه به تاریخ می‌پیوندد؟! / فرآیند توزیع فرصت‌ها و امکانات همچنان مبهم می‌ماند؟

اشاره به پشت پرده شائبه برانگیز و توزیع به دور از شفافیت امکانات و منابع مالی در جشنواره فجر -احتمالاً با تکیه بر روش جذاب ترک تشریفات- صرفاً یک مثال بود و متاسفانه تمامی جشنواره‌ها، همایش‌ها و رویدادهای اینچنینی بستری برای توزیع منابع به شیوه‌هایی خاص شده است. شاید به همین دلیل روز به روز بر تعداد این رویدادها افزوده می‌شود و حجم بیشتری از کل منابع جاری در بودجه عمومی کشور را می‌بلعند.

نهایی شدن اقدمات عملیاتی ایران در پاسخ به نقض برجام/ واکنش اروپا به قصد ایران برای اتحاذ تصمیمات جدید در خصوص برجام/ وقوع چند انفجار در شمال غربی عربستان/ بمباران عراق از سوی جنگنده های ترکیه

واکنش اروپا به قصد ایران برای اتحاذ تصمیمات جدید در خصوص برجام، وقوع چند انفجار در شمال غربی عربستان، بمباران عراق از سوی جنگنده های ترکیه و آغاز عملیات گسترده نظامی ارتش سوریه در حومه حماه از جمله مهم ترین خبرها و رویدادهای مرتبط با خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به نهایی شدن اقدمات عملیاتی ایران در پاسخ به نقض برجام نیز اشاره کرد.

چه ویژگی های خاصی سیاست خارجی ایران را شکل داده است؟/ نقش جامعه ایرانی در سیاست خارجی چیست؟

سیاست خارجی جمهوری اسلامی و جهت گیری های سیاسی، امنیتی، ایدئولوژیک، گفتمانی و اقتصادی آن همواره یکی از مناقشه برانگیزترین مسائل در میان محققان این حوزه و حتی جامعه ایران بوده است. در همین راستا، سایت خبری-تحلیلی تابناک برآن شده تا با مراجعه به تحقیقات علمی و دیدگاه های محققان، صاحب نظران و پژوهشگران حوزه سیاست خارجی، تبیین دقیق و مناسبی از چارچوب و جهت گیری های سیاست خارجی جمهوری اسلامی در 40 سال گذشته ارائه دهد.

این پیمانه تیتر‌هایی همچون ریزش ۸۲۳۶ واحدی شاخص کل بورس، سقوط ۶ درصدی سهام چین، دلار در صرافی‌های بانکی به ۱۴۷۰۰ تومان رسید، روز سبز تسه‌ها، بسته حمایتی یک میلیارد دلاری بانک جهانی برای اردن، قیمت خودرو در بازار نزولی شد، سکه یک گرمی به یک میلیون تومان رسید و کاهش ۲۳ درصدی تولید گوشت قرمز را در بر دارد.

در روز‌های اخیر در فضای مجازی خبری با عنوان شهادت طلبه همدانی توسط یک شرور منتشر شد. بررسی‌ها در مورد این فرد نشان می‌داد که شخص شرور سابقه‌دار بوده و در صفحه شخصی خود در فضای مجازی، تصاویری را از خود به همراه سلاح‌های گرمی که به‌صورت غیرقانونی تهیه و نگهداری می‌کرد، به نمایش گذاشته بود

توقف سهمیه بندی بنزین بازگشت کارت سوخت، شفافیت و پاسخگویی پادزهر فساد، قیمت خودرو ترمز کشید، تل‌آویو با ۷۰۰ موشک مقاومت تسلیم شد، چهارشنبه، پاسخ متقابل ایران به خروج آمریکا از برجام، چرا سیلاب به تهران خسارت نزد، گزینه مناظره روی میز است!، بازگشت چین و آمریکا به جنگ تجاری، دولت؛ گره انتخاباتی اصلاح‌طلبان، ضرورت بررسی اصلاح قیمت حامل‌های انرژی و افسارگسیختگی پراید و تن ماهی و ماکارونی از مواردی است که موضوع گزارش‌های خبری و تحلیلی روزنامه‌های امروز شده است.

سردار جلالی: نتیجه اعتماد به طلاگرام و هاتگرام، شکل گیری وضع موجود است/تاثیر تحریم‌ها بر فوتبال ایران:«آرایش دفاعی»!

تصاویر با شما سخن می‌گویند؛ تصاویری بی روتوش با سخنانی بی روتوش‌تر. می‌خواهیم با بخش خبری «فوتو نیوز»، مقامات با شما بی روتوش و رو در رو سخن بگویند. از این پس، عصرگاه هر روز با «فوتو نیوز» تابناک، سخن مقامات داخلی و خارجی را به عکس بی روتوششان الصاق می‌کنیم، تا بهتر بدانیم چه کسی حرف زده و از چه سخن گفته است. کوتاه و مختصر؛ به احترام وقت شما و فرصتی که برای دانستن می‌گذارید.

رصد‌خانه «تابناک» خبر‌هایی برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند: مدیرمسئول کیهان، دو سال پس از فوت یک شاکی به بازپرسی احضار شد/نماینده تندروی اسرائیلی: باید در ازای هر موشک یک فلسطینی کشته شود و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.

چند وقتی است، موضوع انتخابات استانی، یکی از مهم‌ترین بحث‌های مطرح در مجلس شورای اسلامی است. با نزدیک شدن انتخابات مجلس، نمایندگان، طرح استانی شدن انتخابات را در دستور کار خود قرار داده و تغییرات اساسی در سیستم انتخابات کشور ایجاد کرده اند.

پرسپولیس در حالی که با تعویض های هجومی برانکو در پی گلزنی در دقایق پایانی درخانه پاختاکور بود، روی یک ارسال به تیر دوم و ضربه بازیکن تازه وارد میزبان دروازه اش را بازشده دید و با این نتیجه حذف زودهنگامی از لیگ قهرمانان آسیا داشت. قرمزها با این باخت، 4 امتیازی و رده چهارمی ماندند تا پس از دو فصل حضور در نیمه نهایی این بار درهمین دور گروهی حذف شوند.

برخی بازیگران فیلم‌های کمدی که هزینه‌های سنگین به ویژه از نوع ارزی دارند و می‌دانند فروش فیلم‌هایی که در آن بازی می‌کنند شانس بالای سودآوری دارد، اساساً با فرمولی به جز سهم فروش حاضر به بازی نیستند....

هدف از اعزام یگان بمب افکن و ناو هواپیمابر ارتش آمریکا به خاورمیانه چیست؟

روز دوشنبه، جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا در ادامه سیاست‌های تهاجمی خود علیه ایران، از اعزام یگان بمب‎افکن و ناو هواپیمابر به خاورمیانه با هدف هشدار به ایران خبر داد. در همین راستا، تحلیل‌های زیادی در رابطه با این اقدام آمریکایی‌ها و بیانیه بولتون ارائه شده است؛ اما هدف آمریکا از اعلام اعزام یگان بمب افکن خود به منطقه چیست؟

این بار کانون ماجرا شهر پلدشت است. شهری در استان آذربایجان غربی که به گفته رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی این استان، از پنج شنبه تا کنون ۴۵ مسموم الکلی به مراکز درمانی آن مراجعه کرده‌اند که از این بین یک تن جان باخته، ۲ تن در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و ۲۲ تن دیگر به مراکز درمانی دیگر اعزام شده‌اند.

افزایش احتمال خروج ایران از «ان پی تی» / شلیک بیش از ۶۰۰ موشک از سوی فلسطینی‌ها به اسرائیل/طرح اسرائیل برای قطع ارتباط زمینی عراق با سوریه و لبنان/ آغاز عملیات گسترده ارتش سوریه علیه حماة و ادلب

طرح اسرائیل برای قطع ارتباط زمینی عراق با سوریه و لبنان، دستور «نتانیاهو» برای ادامه حملات گسترده به غزه، شلیک بیش از ۶۰۰ موشک از سوی فلسطینی‌ها به اسرائیل و آغاز عملیات گسترده ارتش سوریه علیه حماة و ادلب از جمله مهم ترین خبرها و رویدادهای مرتبط با خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به افزایش احتمال خروج ایران از «ان پی تی» نیز اشاره کرد.

با رها شدن شهر‌های آق قلا و گمیشان از سیلاب، حالا تنها خوزستان است که مناطق وسیعی از آن با این بحران دست به گریبان است و برای ورود به فاز پاکسازی، مرمت و نوسازی می‌بایست منتظر تخلیه کامل آب باشد. تغییر شرایطی که خوزستانی‌ها برای رقم خوردن آن چشم انتظار فروکش کردن سطح آب هستند که تا حدودی رقم خورده، اما از آنجایی که هنوز تخلیه سد‌ها در دستور کار قرار دارد، زمانش نرسیده است.

چرا ماکارونی نایاب و کنسرو ماهی لاکچری شده است؟ تعرفه واردات خودرو‌های هیبری صفر شد/ برگشت دلار از مرز ۱۵ هزار تومانی/ دلایل افزایش قیمت خرما/ پراید در دوراهی ماندن یا رفتن!

این پیمانه تیتر‌هایی همچون مردم خیال‌شان راحت بنزین امسال گران نمی‌شود، سکه همچنان بالای ۵ میلیون تومان فروخته می‌شود، افزایش ۲۵۰ تومانی اسکناس دلار، عقب نشینی شاخص کل بورس در کانال ۲۲۴ هزار واحد، قیمت‌های بازار خودرو کاذب است، تجربه ارزی پارسال تکرار نمی‌شود و عرضه قطره چکانی عامل گرانی شکر در بازار را در بر دارد.

شاید شنیده باشید یا حتی برای خودتان پیش آمده باشد که ملکی خریده و در آن زندگی کرده‌اید، اما پس از گذشت چند سال وقتی تصمیم به فروش آن گرفتید، تازه می‌فهمید که چه کلاه بزرگی سرتان رفته و ملک دارای معارض خریده‌اید

تفحص از بانک مرکزی با شفاف‌سازی یا شوی انتخاباتی؟، سرنوشت افزایش قیمت بنزین؟!، قمار پرهزینه نتانیاهو، دهه شصتی‌ها؛ در‌گذر‌از‌جوانی، رتبه‌بندی معلمان همچنان در انتظار بررسی در هیئت دولت، بررسی حرکات اصلاح‌طلبان در جهت پیروزی در انتخابات، گاف محسن هاشمی و شاهکار ستاد سمبلیزاسیون!، روایت مدیر طلاگرام و هاتگرام درباره دستبرد بزرگ گوگل، نقدی بر انحصار در بازار وکالت و نکات مطرح شده در دیدار وزیر اطلاعات و فرمانده کل سپاه از مواردی است که موضوع گزارش‌های خبری و تحلیلی روزنامه‌های امروز شده است.

ممیزی سخت پس از رحمان 1400 این بار گریبان فیلم مجید صالحی را گرفت

و اکنون شرایط به سمت و سویی رفته که کم کم فیلمسازان ریسک ساخت کمدی را بالا تلقی کنند و اندکی از ژانر کمدی فاصله بگیرند؛ اتفاقی که در صورت تحقق تاثیر قابل ملاحظه‌ای بر روی گیشه خواهد گذاشت چرا که در سال‌های پیشین و سال جاری، کمدی‌ها سهم اصلی را از اقتصاد سینمای ایران به خود اختصاص داده‌اند.

تصاویر با شما سخن می‌گویند؛ تصاویری بی روتوش با سخنانی بی روتوش‌تر. می‌خواهیم با بخش خبری «فوتو نیوز»، مقامات با شما بی روتوش و رو در رو سخن بگویند. از این پس، عصرگاه هر روز با «فوتو نیوز» تابناک، سخن مقامات داخلی و خارجی را به عکس بی روتوششان الصاق می‌کنیم، تا بهتر بدانیم چه کسی حرف زده و از چه سخن گفته است. کوتاه و مختصر؛ به احترام وقت شما و فرصتی که برای دانستن می‌گذارید.

درباره شاهرگ‌هایی سخن می‌گوییم که در میان اهالی شهر به پل قدیم و پل جدید مشهورند. دو پلی که اولی از نوع فلزی است و متعلق به گذشته‌های دورتر است و در اصل پل شهدای هفتم تیر نام دارد و دومی از نوع بتنی است و عریض‌تر که جدیدالتاسیس‌تر است و نامش، پل شهدای دولت است. حکایت دو پلی که سرنوشت متفاوتی در سیلاب اخیر یافتند.

گفته می شود، طبق مصوبات قبلی دولت، ۲۵ کالای مصرفی و مواد اولیه مشمول تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی بود که احتمالاً همین کالاهای مصرفی با تغییرات محدود، به صورت کالابرگ الکترونیکی توزیع خواهد شد. «برنج، گوشت قرمز، مرغ، تخم‌مرغ، شکر، روغن، عدس، لپه، نخود، لوبیا، چای و ...» کالاهای مصرفی هستند که احتمالاً در سال جاری به صورت کالابرگ الکترونیک توزیع خواهند شد...

باجگیری جدید آمریکا از کشورها با ابزار تحریم ایران!

آمریکا همواره از تحریم به عنوان ابزاری برای تحت فشار قرار دادن رقبا و دشمنان و یا کسب امتیاز از متحدانش استفاده کرده است.در همین راستا، اخیرا ماجرای اعطای معافیت های تحریمی به کشورهای خریدار نفت ایران، مسئله ساز شده و علی رغم اینکه واشنگتن اعلام کرده به هیچ کشوری معافیت اعطا نخواهد کرد، اما همچنان آن ها در حال رایزنی برای کسب معافیت ها هستند.

اتاق بازرگانی مشهد گزارشی را با عنوان مورد کاوی خروج منابع ذی قیمت ارزی برای واردات منتشر کرده است. این تحقیق نشان می‌دهد که بین سال‌های ۱۳۵۲ تا ۱۳۹۶ در مجموع  یک هزار و ۷۱۳ میلیارد و ۶۰۶ میلیون دلاری که بابت واردات کالا و خدمات از کشور خارج شده است. بررسی‌ها نشان داده اند که خروج این حجم عظیم از منابع ارزی نتوانسته است دستاورد چندانی را برای اقتصاد ایران داشته باشد و به عبارت بهتر این منابع ذی قیمت هدر رفته اند.

بیش از 70 میلیارد هزینه‌های ستادی سینمای ایران! / برپایی سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر با پنج میلیارد / رسمیت یافتنِ ادغام موسسه رسانه‌های تصویری، مدرسه ملی سینما و هنروتجربه

آنچه از اهمیت فوق العاده‌ای برخوردار است، شفاف‌سازی فرآیندها است که حسین انتظامی وعده آن را داده بود. یک فیلمساز باید بداند امسال با طی چه فرآیندی در اولویت دریافت پروانه ساخت قرار می‌گیرد یا جزو فیلمسازان مورد حمایت فارابی، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی یا انجمن سینمای جوان قرار می‌گیرد...

شلیک ۲۰۰ موشک به سمت اسرائیل/پیام جدید دولت آمریکا به مقامات ایران/ درخواست دبیرکل سازمان ملل برای خلع سلاح حزب الله/دستور نتانیاهو برای حمله گسترده به غزه

دستور نتانیاهو برای حمله گسترده به غزه، پیام جدید دولت آمریکا به مقامات ایران، درخواست دبیرکل سازمان ملل برای خلع سلاح حزب الله و مذاکرات عراق و روسیه برای خرید اس۴۰۰ از جمله مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به شلیک ۲۰۰ موشک به سمت اسرائیل نیز اشاره کرد.

باران نگرانی ها را از خوزستان نشست!

با اوج گرفتن گرد و غبار در خوزستان و در شرایطی که غلظت این ذرات مزاحم و آسیب رسان در برخی مناطق به هفت برابر حد مجاز رسیده بود، بارش باران بهاری همراه با وزش باد می‌بایست بهترین اتفاقی باشد که می‌تواند رخ دهد تا همه نگرانی‌ها را بشورد و ببرد، اما شرایط سیلابی خوزستان مانع از رقم خوردن این شرایط شده است؛ شرایطی بحرانی که در حال پوست اندازی است.

این پیمانه تیتر‌هایی همچون جهش شاخص کل بورس در شروع هفته، پیش بینی روند قیمت طلا در بازار جهانی، ۲ میلیارد یورو ارز مورد نیاز کالا‌های اساسی و دارو تامین شد، مورد عجیب «تسه ۹۶۰۲»، بوئینگ ۷۳۷ مکس۸ را نمی‌خواهیم!، نماینده مجلس: دلالان بازار خودرو از بدنه خودروسازان هستند، بازار خودرو‌های وارداتی؛ جوک به ۶۵۰ میلیون تومان رسید و افزایش ۲۵۰ تومانی دلار و یورو را در بر دارد.

آخرین اخبار سیاسی