سند مالکیت فیلم‌های سینمایی صوری است؟! / سکوت سعید مالکان و حمید فرخ‌نژاد

اگر ثابت شود این ادعا بر مبنای اسناد مثبته بوده و واقعاَ پروانه مالکیت فیلم سینمایی بی‌حساب صوری باشد، عملاً روند شفاف‌سازی درباره منشاء سرمایه فیلم‌های سینمایی که در دوره کنونی مدیریت سازمان سینمایی رخ داد، از اساس بی‌اثر شده است.

قرعه گرانی این بار به نام روغن موتور افتاد؛ دلیلی افزایش ۷۰ درصدی قیمت این محصول تولید داخل چیست؟

در یک ماه اخیر قیمت روغن موتور دیزلی و بنزینی به ترتیب ۶۰ و ۷۰ درصد رشد داشته اند. این افزایش قیمت در حالی رخ داده است که تا طبق گفته کارشناسان ایران یکی از اصلی‌ترین تولیدکنندگان این محصول است. اینکه چرا قیمت روغن موتور در یک ماه اخیر رشد چشمگیری داشته است و اینکه این افزایش قیمت چه عواقبی بر حمل و نقل و اقتصاد کشور خواهد داشت دو پرسش اساسی در این رابطه است؟ آیا باید دوباره به مانند سال گذشته شاهد اعتصابات کامیون دار‌ها باشیم؟

احتمال فروپاشی برجام چقدر است؟/ اروپا با آمریکا در برابر ایران همراهی خواهد کرد؟

با کاهش تعهدات ایران در برجام و عدم پذیرش ضرب الاجل ایران از سوی اروپا و همچنین افزایش فشار آمریکا بر ایران و همچنین تشدید تنش ها میان تهران و واشنگتن احتمال فروپاشی برجام و یا همراهی اروپا با آمریکا بر سر دستور کار مذاکراتی جدیدی در مورد ایران وجود دارد.

جلسه ویژه «مقام‌های ارشد دولت ترامپ» با قانون‌گذاران آمریکایی در مورد ایران/تعیین ۳۰۰ هدف حیاتی عربستان و امارات از سوی انصارالله/ترامپ: منتظر تماس ایران هستیم/سفیر غیرمنتظره وزیر خارجه عمان به ایران

تعیین ۳۰۰ هدف حیاتی عربستان و امارات از سوی انصارالله، اظهارات ترامپ در مورد مذاکره با ایران، عملیات هوایی ارتش ترکیه در عراق و سفیر غیرمنتظره وزیر خارجه عمان به ایران، از جمله مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به جلسه ویژه «مقام‌های ارشد دولت ترامپ» با قانون‌گذاران آمریکایی در مورد ایران نیز اشاره کرد.

شرمن خطاب به ترامپ: ایرانی‌ها هرگز با «تو» ملاقات نمی‌کنند/ ظریف: اسکندر و چنگیز نتوانستند «تو» هم نمی‌توانی/ فرمانده سپاه: شکست‌دادن آمریکایی‌ها کار آسانی است/ مردم: گنده‌تر از دهانت حرف نزن!

«محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه کشور در پاسخ به تهدید ایران از سوی ترامپ، در توییتر نوشت: «تیم B  و ترامپ امیدوارند که آنچه را اسکندر، چنگیز و دیگر متجاوزان انجام دادند، به دست بیاورند. ایرانیان در طول هزاران سال در حال ایستادگی بوده‌اند، در حالی که همه متجاوزان رفته بودند. تروریسم اقتصادی و نسل‌کشی، ایران را متوقف نخواهند کرد. هرگز یک ایرانی را تهدید نکنید. سعی کنید احترام بگذارید؛ جواب می‌دهد!»...

ریزش ۷۵۰ تومانی دلار و ۲۰۰ هزار تومانی سکه/ همتی: دلار ۵۰ هزار تومانی رویایی بیش نبود/ انتقاد وزیر صنعت از هجوم مردم برای خرید کالایی که گران می‌شود/ واردات خودروی هیبریدی ممنوع است/ معاون حجتی: گوشت قرمز ۱۰ هزار تومان کاهش یافته

این پیمانه تیتر‌هایی همچون عقب گرد شاخص کل بورس در سومین روز هفته، تثبیت سهام آسیایی پس از سقوط هفته گذشته، بدعهدی تجار در تحویل نهاده‌های دامی، فورد آمریکا هفت هزار کارمند خود را اخراج می‌کند، بازار متشکل ارزی آماده راه اندازی، واردات گوشی موبایل ۸۶ درصد کم شد، عربستان: حمله به تاسیسات نفتی امنیت عرضه نفت را به خطر انداخته است و روند کاهشی قیمت مرغ در بازار را در بر دارد.

وظایف قانونی کارفرما برای برخورد با متخلف

یکی از موارد اخراج موجه کارگر، مطابق ماده ۲۷ قانون کار این است که کارگر در انجام وظایف خود کوتاهی کرده یا آیین‌نامه‌های انضباطی کارگاه را پس از تذکرات کتبی نقض کند.

ترامپ چگونه در وضعیت آچمز قرار گرفته؟ /چرا جنگ نمی‌شود؟ /پشت پرده حمله به نزدیکی سفارت آمریکا در بغداد چیست؟

خرید مازراتی با پول معلمان و حواشی دادگاه هادی رضوی، جدال توییتری ظریف و ترامپ، تازه‌ترین اقدام متقابل ایران در چارچوب برجام، ترامپ علیه ترامپ، بهره‌وری و نوآوری جایگزین نفت، نقره داغ شدن مستأجران در بازار مسکن، سقوط دلار به مرز کانال ۱۳ هزار تومان، وسوسه بنگاه‌داری، تشدید مجازات اسید پاشان و دیدار جمعی از شاعران و اهالی فرهنگ و ادب با رهبر انقلاب از مواردی است که موضوع گزارش‌های خبری و تحلیلی روزنامه‌های امروز شده است.

«مجتمع صنعتی نظامی» (Military industrial complex) نقش عمده ای در پیشبرد سیاست خارجی آمریکا به ویژه در سوق دادن آمریکا به سمت جنگ ایفا کرده اند. در این میان، نقش این مجتمع های صنعتی در پیشبرد سیاست های آمریکا در خاورمیانه نیز قابل توجه بوده است.

ابتکار: بحث حجاب از مردان شروع می‌شود/توصیه کیهان به صداوسیما: افشاگری کن!/عذرخواهی خانم نماینده از قربانیان اسیدپاشی

رصد‌خانه «تابناک» خبر‌هایی برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند: دستور اقتصادی رئیس جمهور به دستگاه‌های اجرایی/آشنا هشدار داد: فریب ترام‍پ را نخورید!/نظر رئیس پلیس راهور ناجا درباره تصادف خودروی پورشه و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.

از نشستن بر سر سفره‌های افطار آسیا تا نوای انسان عالم قاسم اف

رسول اللَّه(ص) فرموده‌اند: «رمضان، ماهى است كه اولش رحمت، وسطش آمرزش و پایانش رهایى از آتش جهنم است‌». ایشان در جای دیگری نیز تاکید دارند: «سه چیز از روح خداست: شب زنده‌دارى با نماز، جویاى حال برادران و روزه گرفتن‌».

درخواست عجیب یک نماینده از فدراسیون جهانی کشتی/ آیا بین انتصاب نعمتی و منتفی شدن استیضاح وزیر ورزش رابطه‌ای وجود دارد؟!

حدود دو هفته قبل، خبر عجیبی در رسانه‌های کشور منتشر شد و علاوه بر اینکه جامعه ورزشی و به ویژه کشتی گیران را در بهت فرو برد، جامعه سیاسی کشور را نیز حیرت زده کرد؛ خبر انتصاب «بهروز نعمتی» به عنوان سرپرست جدید فدراسیون کشتی کشور با واکنش‌های زیادی همراه شد.

رها کردن سیل زدگان با بلایایی به مراتب سخت‌تر از سیلاب

موعدی که برخی کشاورزان سیل زده در تامین و مهیاسازی شرایط کشت در آن ناتوان شده اند و در نتیجه متضرر‌تر از قبل می‌شوند. ضرر‌هایی که این بار حتی وعده‌ای برای جبران آن‌ها هم داده نمی‌شود و عواقب آن تماما متوجه کشاورزان است. کشاورزانی که برخی شان به تازگی به خانه‌های سیل زده خود باز گشته اند و برای تامین مایحتاج اولیه زندگی با انواع مشکلات دست به گریبانند.

واکنش آمریکا به حمله راکتی به منطقه سبز بغداد/ تصاویری از خسارات گسترده حملات پهپادی انصارالله به تأسیسات نفتی عربستان/اعلام بخشی از طرح معامله قرن از سوی کاخ سفید/ جلسه محرمانه دموکرات‌ها درباره ایران

تصاویری از خسارات گسترده حملات پهپادی انصارالله به تأسیسات نفتی عربستان، اعلام بخشی از طرح معامله قرن از سوی کاخ سفید، جلسه محرمانه دموکرات‌ها درباره ایران، تصرف چند پایگاه نظامی عربستان توسط انصارالله یمن و پرواز جنگنده‌های اسرائیلی بر فراز مناطقی از لبنان، از جمله مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به واکنش آمریکا به حمله راکتی به منطقه سبز بغداد نیز اشاره کرد.

«هرکس در این تجارت باید یک حساب بانکی یا یک شرکت خارج از ایران داشته باشد، در غیر این صورت به سادگی نمی‌توانید فیلم‌ها را بفروشید... البته برای کارگردان‌هایی نظیر جشنواره پناهی که به عنوان مخالف شناخته می‌شوند، تحریم‌ها یک مشکل نیستند!» ورایتی در این زمینه به فروش رایت فیلم «سه رخ» جعفر پناهی به کمپانی آمریکایی «کینه لوربر / Kino Lorber» در سال گذشته اشاره کرده است.

خطر! اجاره‌خانه در مسیر قرارداد‌های آپشن‌دار فوتبالی!

اجاره خانه که در سایه نوسانات شدید اقتصادی و متاثر از قیمت ارز و طلا و از آن‌ها مهم تر، مسکن، به شدت روند صعودی گرفته، قرار است با دستور کار مسئولان مهار و ضابطه‌مند شوند؛ دستور کاری که به جهاتی به شدت نگران کننده می‌رسد.

اصلاح قانون انتخابات بازهم به انتخابات نرسید/ لایحه جامع انتخابات همچنان روی هوا!

همواره در بحبوحه و نزدیک به انتخابات، مجالس مختلف تصمیم به اصلاح قانون انتخابات می گیرند و این جز چند پاره کردن قانون حاصل دیگری ندارد. از طرفی لایحه جامع انتخابات از دولت نهم قرار بوده بررسی شود و در نهایت پس از تصمیم گیری در دولت و مجلس به تصویب رسیده و اجرایی شود، اما این موضوع همچنان بلاتکلیف است و احتمالا بازهم از انتخاباتی به انتخابات دیگر ارجاع خواهد شد...

حرف‌های عجیب یک نمارنده مجلس: با قربانی «اسیدپاشی اصفهان» شوخی کردم و گفتم از دست «اسیدپاش» قسر در رفتی!/کنکور 98 به تعویق نمی‌افتد/چرا قرارداد ویلموتس نباید در ایران امضا شود؟

تصاویر با شما سخن می‌گویند؛ تصاویری بی روتوش با سخنانی بی روتوش‌تر. می‌خواهیم با بخش خبری «فوتو نیوز»، مقامات با شما بی روتوش و رو در رو سخن بگویند. از این پس، عصرگاه هر روز با «فوتو نیوز» تابناک، سخن مقامات داخلی و خارجی را به عکس بی روتوششان الصاق می‌کنیم، تا بهتر بدانیم چه کسی حرف زده و از چه سخن گفته است. کوتاه و مختصر؛ به احترام وقت شما و فرصتی که برای دانستن می‌گذارید.

آشنایی با مسئله مرور زمان در قانون مجازات اسلامی

آیا تا به حال برایتان اتفاق افتاده که از وقوع جرمی متضرر شوید و بعد از مدت‌ها بخواهید شکایت کنید، اما دادسرا به‌علت گذشت مدت طولانی از زمان واقعه، شکایت شما را نپذیرد؟ در حقوق جزا به این مورد شمول «مرور زمان» می‌گویند.

جامعه ایران به سمت رادیکالیزم افسار گسیخته می‌رود؟ /تحریم نفت فرصتی برای ساختن ایرانی غیرنفتی/اما و اگر‌های بازار متشکل ارزی

تلاش ریاض برای تدارک نشست ضدایرانی در مکه، فرار ترامپ به عقب، سرنوشت مبهم قیمت‌گذاری در سایت‌ها، ریاستی یا پارلمانی، چرا عراق نگران تنش ایران و امریکاست؟، سخنان فرمانده سپاه درباره جنگ و آمادگی در برابر جنگ، دوچرخه‌سواری بانوان ممنوعیت یا محدودیت!، ورود «بایدن» به کارزار انتخابات امریکا، و پاسخ بعیدی‌نژاد به کیهان از مواردی است که موضوع گزارش‌های خبری و تحلیلی روزنامه‌های امروز شده است.

حمله راکتی به منطقه سبز بغداد/ آژیر سفارت آمریکا به صدا درآمد

بر اساس گزارش شبکه خبری اسکای‌نیوز، این انفجار در منطقه سبز (الخضراء) بغداد روی داده که ساختمان‌های دولتی و دیپلماتیک در آن واقع شده‌اند. در این منطقه مهم، مراکز دولتی عراق، سفارتخانه‌های متعددی چون آمریکا و انگلیس، دفاتر نهادهای بین‌المللی همچون سازمان ملل و اتحادیه اروپا در آنجا قرار دارند.

نامی که زیباکلام برای دولت دوازدهم برگزید!/نظر واعظ آشتیانی درباره حضور احمدی‌نژاد در انتخابات/حسین هدایتی اعدام می‌شود؟/پشت پرده پیشنهاد فلاحت پیشه درباره ایران و آمریکا/درگیری لفظی قربانی اسیدپاشی با نماینده مجلس

رصد‌خانه «تابناک» خبر‌هایی برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند: انتقاد «لاهوتی» از گلایه رئیس‌جمهور نسبت به مجلس/استیضاح زنگنه کلید خورد/کواکبیان: عارف قطعا در انتخابات هیات رئیسه مجلس شرکت می‌کند/مدرک مربیگری پسر شفر تقلبی است و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.

پیامبر (ص) فرمود: «سه چیز از روح خداست: شب زنده دارى با نماز، جویاى حال برادران و روزه گرفتن» و همچنین در جایی دیگر تأکید فرموده‌اند: «اى جوانان سالم ازدواج کنید که آن به چشم‌‏پوشى از نامحرمان و حفظ آبرو بهتر است و هرکس نتوانست ازدواج کند روزه بگیرد که برای کنترل غریزه جنسى بهتر است‌».

شورای رقابت بار دیگر به بازار خودرو باز می‌گردد/ عدم اعلام قیمت خودرو جرم حساب می‌شود

در طرح اولیه ما ساز کاری دیده بودیم که خودروسازها در قبال ناامن بودن خودروها بخصوص در زمان تصادف پاسخگو باشند اما این در کمیسیون پاسخگویی را به دوران گارانتی تعلیق دادند و بازه یک تا یک و نیم سال برای آن در نظر گرفتند که ای خواسته ما نبود و حقوق مصرف کننده نیز نادیده گرفته شده بود.

در هیچ کجای قانون دوچرخه‌سواری بانوان جرم انگاری نشده است/ دادستان تفسیر موسع از قوانین کیفری داشته که درست نیست

یکی از وظایف دادستان پیشگیری از وقوع جرائم خاص است، اما آنچه شاه بیشت این غزل است قانون است و قانون‌گذار هست که مشخص می‌کند چه عملی جرم است و چه عملی جرم نیست. دادستان مکلف است فقط در حیطه قانون و در مواردی قانون جرم انگاری شده است دستور صادر کند و خارج از آن قطعاً اجازه این کار را ندارد.

این روز‌ها عدم بازگشت ارز حاصل از صادرات به کشور به یک چالش جدی برای اقتصاد تبدیل شده است و آمار‌های متفاوتی پیرامون آن منتشر می‌شود. در حالی که وزیر اقتصاد از بازگشت ۲۵ درصد از ارز حاصل از صادرات می‌گوید، اما رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرده است که ۶۰ درصد از ارز حاصل از صادرات به کشور بازگشته است. هر چند آمار‌ها اختلافات فاحشی با یکدیگر دارند، اما این پرسش مطرح است که چرا بخشی از ارز حاصل از صادرات به کشور بازنگشته است؟

چگونه ترکیه از ادلب به عنوان «کارت بازی» در سوریه استفاده می کند؟

از حضور گروه های تروریستی - تکفیری در استان ادلب (در شمال غرب سوریه) نزدیک به چهار سال می گذرد و قرار بوده عملیات آزادسازی این استان به عنوان آخرین پایگاه تروریست ها در آبان ماه سال گذشته انجام شود که مخالفت روس ها و ترک ها موجب شده تا به امروز این عملیات انجام نشود و عملا کار مبارزه با تروریسم در سوریه به اتمام نرسد. حال سوال اینجاست که ترکیه از حفظ وضع موجود در ادلب چه اهدافی را دنبال می کند؟

درخواست ترامپ از سوئیس برای میانجی‌گری بین تهران و واشنگتن/ چرا امارات در برابر حادثه الفجیره سکوت کرد؟/حملات شدید ترکیه به شهر «تل‌رفعت» در شمال سوریه/ واکنش شدید عراق به بیانیه وزارت خارجه بحرین

دعوت ملک سلمان از کشور‌های عربی برای حضور در نشست مکه، حملات شدید ترکیه به شهر «تل‌رفعت» در شمال سوریه، واکنش شدید عراق به بیانیه وزارت خارجه بحرین و درخواست ترامپ از سوئیس برای میانجی‌گری بین تهران و واشنگتن، از جمله مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با ایران در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به علل سکوت امارات در حادثه فجیره نیز اشاره کرد.

توصیه جالب فرماندار آستارا به ترامپ/فیاض: روحانی حرف‌هایی مانند احمدی‌نژاد و هاشمی می‌زند/کواکبیان: عارف نیاید، خودم کاندیدا می‌شوم

رصد‌خانه «تابناک» خبر‌هایی برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند: معاون سیاسی بسیج اساتید تهران: سرکردگان تجمع اخیر دانشگاه تهران نفوذی هستند/سفیر ترکیه: موانع را بردارید تجار ما دوان دوان به ایران می‌آیند /نشریه عمانی: مسیر‌های جایگزین تنگه هرمز ناامن است و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.

این پیمانه تیتر‌هایی همچون حباب سکه به ۵۲۰ هزار تومان رسید، کاهش قیمت دلار، ارز واردات برنج همچنان ۴۲۰۰ تومان است، روپیه ضعیف‌ترین روز‌های تاریخ خود را سپری می‌کند، انتقال نفت روسیه به اروپا از دوشنبه از سرگرفته می‌شود، بانک جهانی ۱۰۰ میلیون دلار دیگر به کنیا می‌دهد، گوجه سبز هیچ وقت ۲۰۰ هزار تومان نبوده و نیست! و احتمال هجوم کالا‌های چینی برای تصاحب بازار هند را در بر دارد.

آخرین اخبار سیاسی