فراکسیون امید، قصد تنبیه سه عضو اصلی خود را دارد؟ مازنی جای پزشکیان را می‌گیرد!

خردادماه همواره در همه مجالس از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده، ولی امسال با توجه به آنکه سال آخر حضور نمایندگان در مجلس به شمار می‌آید، از اهمیت دوچندانی برخوردار شده است. هنوز بیست روز دیگر تا پایان دوه سوم اعضای هیأت رئیسه مجلس و کمیسیون‌ها مانده، ولی از هم اکنون نمایندگان خود را برای رقابت آماده می‌کنند.

به فاصله چند روز تا پایان اردیبهشت ماه و در شرایطی که گفته می‌شد از اول خرداد، رمز دوم کارت‌های بانکی حذف خواهد شد و رمز‌های یکبار مصرف جایش را خواهد گرفت، شواهد و قرائن حکایت از اجرایی نشدن این وعده و به تعویق افتادن آن دارد. تصمیمی که احتمالا برای رفع برخی مشکلات اتخاذ خواهد شد.

در سال ۹۷، "فلاکت" در کدام استان‌ها بیشتر بود؟

نرخ تورم و نرخ بیکاری دو نرخ بسیار مهم در اقتصاد می‌باشد که مردم برای بیان خوب یا بد بودن اوضاع اقتصادی معمولا به این دو نرخ اشاره می‌کنند. به همین منظور یکی از اقتصاددانان با جمع این دو نرخ به شاخص جدیدی به نام شاخص فلاکت دست یافت. این شاخص رابطه مستقیمی با رفاه مردم دارد. بررسی‌ها نشان می‌دهند در سال ۱۳۹۷ در مقایسه با سال ۱۳۹۶ این شاخص به شدت رشد کرده و دلیل عمده این رشد، افزایش نرخ تورم بوده است.

کمبود «باتری قلب» هم فرجامی جز تکذیب نداشت!

در پی انتشار گزارش‌هایی در خصوص کمبود ضربان ساز قلب (همان پیس‌میکر یا به تعبیر دیگر، باتری قلب) و رسیدن قیمت آن از چند میلیون تومان به چند ده میلیون تومان و سپس چند صد میلیون و نایاب شدنش، رئیس سازمان غذا و دارو همه چیز را تکذیب کرد.

نشست مهم اتحادیه‌ اروپا و E۳ درباره ایران و برجام/ورود ارتش آمریکا به تحقیقات حملات الفجیره/ شرط اعلام شده ایران به اروپا برای ماندن در برجام/واکنش کشورهای عربی به حادثه بندر الفجیره

واکنش کشور‌های عربی به حادثه بندر الفجیره، واکنش معنادار قطری‌ها به حادثه الفجیره، ورود ارتش آمریکا به تحقیقات حملات الفجیره و شرط اعلام شده ایران به اروپا برای ماندن در برجام از جمله مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به نشست اتحادیه‌اروپا و E. ۳ درباره ایران و برجام نیز اشاره کرد.

نظر عارف در مورد مذاکره با آمریکا/گزینه فراکسیون مستقلان برای ریاست مجلس قطعی شد/نظر باهنر درباره مراسم افطاری روحانی

رصد‌خانه «تابناک» خبر‌هایی برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند: گفتگو با ترامپ در اتاق‌های دربسته مشکلی را حل نمی‌کند/«اصفهان شمالی» جز هزینه چیزی ندارد/نمایندگان روزنامه دار و حمایت‌های ارشاد و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.

این پیمانه تیتر‌هایی همچون کاهش ۷.۷ درصدی واردات در نخستین ماه سال، سکه تمام به ۵ میلیون و ۳۳ هزار تومان رسید، بورس بار دیگر بر مدار صعود، بن‌بست در مذاکرات تجاری باعث سقوط سهام شد، ریزنوسان «تسه‌ها» حول مرز ۵۰ هزار، احتمال کاهش قیمت جزئی در تن ماهی، ضرر ۲۰۰ میلیون دلاری عربستان از سقوط سهام اوبر و خروج ارز برای واردات ۲۸ تنی رخت‌آویز چوبی را در بر دارد.

خلع ید به لحاظ حقوقی عنوان دعوایی است که مالک یک مال غیرمنقول (خانه، مغازه، زمین) به طرفیت متصرف غیرقانونی مال خود اقامه می‌کند و از دادگاه (امروزه شورای حل اختلاف) می‌خواهد که به روند تصرف غیرمجاز متصرف پایان بخشیده و ملک وی را از تصرف او خارج کرده و تحویل او بدهند.

پس لرزه‌های آتش در فجیره، کالا برگ ضد فقر، بازار غذا شیب ارزانی گرفت، اعتراف کهنه‌دیپلمات‌ها به ناکارآمدی تحریم. آزمون آخرین تلاش‌ها برای برجام، پالس‌های اصلاح طلبان برای مرزبندی انتخاباتی با دولت، ارز کاغذ ۴۲۰۰ تومانی ماند، متهم انفجار نفتکش اماراتی کیست؟، محکومیت عنصر نفوذی انگلیس به ۱۰ سال حبس، بروکسل در میانه حمایت یا نقض برجام و موافقت مجلس با تشدید مجازات اسیدپاشی از جمله مواردی است که موضوع گزارش‌های خبری و تحلیلی روزنامه‌های امروز شده است.

آغاز فضاسازی آمریکا برای متهم کردن ایران در حادثه بندر الفجیره امارات/ ترامپ: خواهیم دید چه می شود!

پس از گذشت دو روز از انفجارها در بندر الفجیره و هدف قرار گرفتن چندین کشتی و نفتکش اماراتی، عربستانی و نروژی، ظاهرا آمریکایی ها در حال تلاش برای متهم کردن ایران هستند و در همین رابطه جوسازی هایی را آغاز کرده اند.

معاون شهردار تهران: تا سه سال آینده مشکل «قبر» نداریم/رئیس قوه قضاییه: مقام معظم رهبری بر همه قوای کشور «اختیارات کافی» را داده اند/معاون دانشگاه تهران: هیچ نیرویی امنیتی یا گشت ارشاد در دانشگاه تهران حضور نداشته و ندارد

تصاویر با شما سخن می‌گویند؛ تصاویری بی روتوش با سخنانی بی روتوش‌تر. می‌خواهیم با بخش خبری «فوتو نیوز»، مقامات با شما بی روتوش و رو در رو سخن بگویند. از این پس، عصرگاه هر روز با «فوتو نیوز» تابناک، سخن مقامات داخلی و خارجی را به عکس بی روتوششان الصاق می‌کنیم، تا بهتر بدانیم چه کسی حرف زده و از چه سخن گفته است. کوتاه و مختصر؛ به احترام وقت شما و فرصتی که برای دانستن می‌گذارید.

حجت‌الاسلام «سید محمود نبویان» گفت: اختلافاتی بین دو اندیشه وجود دارد. یک تفکر در سیستم سیاست خارجی که شش سال است پیاده شده و آن تفکر هم غربگرایی است. «مصطفی تاجزاده» نیز با انتقاد از نظارت استصوابی انتقاد و تصریح کرد: به خاطر نظارت استصوابی، هر عنصر شایسته ای رد صلاحیت می شود. در قدیم فقط اصلاح‌طلبان رد صلاحیت می شدند ولی اخیرا اصولگرایان هم رد صلاحیت می شوند.

رسول خدا فرمود، خدای تعالی فرموده است: «روزه برای من است و من پاداش آن را می‌دهم.» و امام صادق علیه السلام فرموده‌اند: «هر کس که در روز بسیار گرم برای خدا روزه بگیرد و تشنه شود خداوند هزار فرشته را می‌گمارد تا دست به چهره او بکشند و او را بشارت دهند تا هنگامی که افطار کند‌».

افزایش حضور نظامی امریکا در منطقه با توجه به اقداماتی که در یک سال اخیر انجام داده است و تهدیداتی که مرتب بیشتر می‌شود، قدری مخاطره آمیز به نظر می‌رسد و علاوه بر اینکه نگرانی‌هایی را ایجاد کرده، تأثیرات خود را در اقتصاد ایران می‌گذارد.

توافق نهایی یک و نیم میلیون دلاری فدراسیون با ویلموتس / سرمربی جدید تیم ملی تا آخرهفته به ایران می آید / نکونام دستیار جانشین کی روش

نکته روشن این بار اعلام عمومی قرارداد سرمربی تیم ملی است که برخلاف موارد گذشته بدون افشاگری دراختیار افکارعمومی قرار گرفته است. قرارداد سرمربی جدید و جوان تیم ملی ۱.۵ میلیون دلار است و دو دستیار بلژیکی به ایران خواهدآورد که تقریبا همان مبلغی است که کی روش پرتغالی از ما می گرفت. امید زیادی می رود که اینبار فدراسیون اجازه تکرار دخالت های سرمربی ، شبیه آنچه در دوره کی روش رخ داده بود، ندهد و سرمربی در چارچوب وظایف و اختیارات خود رفتار کند.

نتیجه سیاست آمریکا، مقاومت بی وقفه در ایران است

دنیل لاریسون، ستون نویس و تحلیلگر مسائل خاورمیانه در نشریه آمریکایی «آمریکن کانسرواتیو» در مطلبی با اشاره به سیاست‌های آمریکا در برابر ایران، با نام «فشار حداکثری» تنها نتیجه این سیاست را تحکیم قدرت حکومت و افزایش دشمنی و مقاومت ملت ایران در برابر آمریکا و متحدانش می داند.

در آذر ماه ۱۳۹۶ بود که ایران با عراق بر سر سوآپ نفت کرکوک توافقاتی را انجام دادند. اجرای این توافقات که با فراز و نشیب‌های بسیاری همراه بود سرانجام در سال گذشته به طور کامل متوقف شد. دبیر اتاق مشترک ایران و عراق و کارشناس حوزه نفت درباره دلایل توقف سوآپ نفتی کرکوک بین ایران و عراق به خبرنگار تابناک اقتصادی گفت: دولت حیدر العبادی در پایان دوره خودش هنگامی که آمریکایی‌ها به وی فشار آوردند این سوآپ نفتی را متوقف کرد.

آغاز رایزنی های جدید میان آمریکا، اتحادیه اروپا و روسیه درباره ایران/ واشنگتن می تواند بروکسل و مسکو را با خود همراه کند؟

دور جدیدی از تحرکات و مذاکرات دیپلماتیک از سوی آمریکا، اروپا و روسیه درمورد برجام و مسیر پیش روی آن-متاثر از تصمیم ایران برا کاهش تعهدات خود در برجان به دلیل نقض این توافق از سوی آمریکا ها و بدعهدی اروپایی ها- آغاز شده است. در همین رابطه، یکی از مقامات وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که «مایک پامپئو» وزیر خارجه این کشور برنامه سفر خود به «مسکو» را تغییر داد تا با مقامات کشورهای اروپایی در «بروکسل» پایتخت بلژیک در خصوص ایران دیدار و گفت‌وگو کند.

نامه‌ عمران‌خان به آمریکا و اتحادیه اروپا برای خرید گاز از ایران/ورود تیم تحقیقات بین المللی به الفجیره/کنایه ظریف به شماره دادن ترامپ/دیدار هیئت حزب الله با نمایندگان حماس، جهاد اسلامی و فتح

کنایه ظریف به شماره دادن ترامپ، پرواز جنگنده‌های اسرائیلی بر فراز بیروت، ورود تیم تحقیقات بین المللی به الفجیره و دیدار هیئت حزب الله با نمایندگان حماس، جهاد اسلامی و فتح از جمله مهم ترین خبرها و رویدادهای مرتبط با خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به نامه‌ عمران‌خان به آمریکا و اتحادیه اروپا برای خرید گاز از ایران نیز اشاره کرد.

سردار حاجی‌زاده:پایگاه‌های آمریکا در منطقه مثل گوشتی زیر دندان ماست/چرا عارف در افطاری رئیس جمهوری شرکت نکرد؟/توضیح باهنر درباره حواشی حضور احمدی‌نژاد در افطاری جامعه مهندسین

رصد‌خانه «تابناک» خبر‌هایی برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند: انتقاد یک نماینده از توقیف نشریه صدا/چرا شکر، ماکارونی و تن ماهی گران شد؟/آقای ترامپ! خودتان شماره چهار رقمی رئیس‌جمهور روحانی را بگیرید و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.

ریزش قیمت‌ها از چهارراه استانبول تا حافظ؛ یکی دلار دیگری بورس/ جریمه ۷ بانک بزرگ به دلیل تخلف ارزی/ احتکار ۱۱۹ میلیارد تومانی دو شرکت در بازار شکر/ توصیه ترامپ به شرکت‌ها برای در امان ماندن از تعرفه

این پیمانه تیتر‌هایی همچون ورود دیوان محاسبات به موضوع افزایش حقوق ها، سقوط ۵ هزار واحدی شاخص کل بورس، بررسی آماری بازار «تسه‌ها»، ادامه ریزش قیمت‌ها در بازار طلا و سکه تهران، پیش بینی روند قیمت جهانی طلا در هفته جاری، بزرگترین ورشکستگی تاریخ اقتصاد چین را می‌لرزاند، تحریم‌ها تاثیر چندانی بر صادرات آلومینیوم ندارد و خروج ارز برای واردات ۹ تن چوب ماهیگیری به کشور را در بر دارد.

ضمان در لغت به معنای تقبل کردن، پذیرفتن، بر عهده گرفتن دین دیگری و ملتزم شدن است به اینکه هرگاه کسی به عهد خود وفا نکرد در پرداخت دین، ضامن از عهده خسارت برآید.

سکوت مرموز رقبای ترامپ، معمای لاریجانی و یارانش، نفوذی‌ها در پرونده کرسنت، درآمد وکلا از شایعه تا واقعیت، پشت پرده سیاست نفتی آمریکا علیه ایران، سفر نامتعارف پمپئو به کرملین، تکدی گری با زیان ساختگی!، خیز اصولگرایان برای ۱۴۰۰، امنیتی از جنس قانون برای زنان، توقف مقطعی موج گرانی در بازار مسکن، چرا برجام نمی‌تواند از خودش محافظت کند؟! و وفور اجناس در بازار؛ گران نخرید از مواردی است که موضوع گزارش‌های خبری و تحلیلی روزنامه‌های امروز شده است.

پای «عراقچی» هم نتیجه نگرفتن استقلال باز شد/واکنش رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس به انفجارها در فجیره امارات: معلوم شد امنیت جنوب خلیج فارس شیشه‌ای است/آقای ترامپ خودتان شماره چهار رقمی رئیس‌جمهور روحانی را بگیرید

تصاویر با شما سخن می‌گویند؛ تصاویری بی روتوش با سخنانی بی روتوش‌تر. می‌خواهیم با بخش خبری «فوتو نیوز»، مقامات با شما بی روتوش و رو در رو سخن بگویند. از این پس، عصرگاه هر روز با «فوتو نیوز» تابناک، سخن مقامات داخلی و خارجی را به عکس بی روتوششان الصاق می‌کنیم، تا بهتر بدانیم چه کسی حرف زده و از چه سخن گفته است. کوتاه و مختصر؛ به احترام وقت شما و فرصتی که برای دانستن می‌گذارید.

جزئیاتی از انفجار نفتکش ها و تانکرهای نفتی در بندر الفجیره امارات/ پرواز جنگنده ها بر فراز الفجیره/ امارات انفجارها را تایید کرد

صبح امروز شبکه المیادین به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که انفجارهای قوی بندر الفجیره در امارات متحده عربی را لرزاند. خبری که ابتدا با تکذیب اماراتی ها مواجه شد و پس از ساعاتی وزارت خارجه امارات تایید کرد که حملاتی صورت گرفته است. اما جزئیات و اطلاعات دقیقی از آن ارائه نداد.

نظر شما درباره «شماره تلفن دادن» ترامپ برای تماس مقامات ایران با او چیست؟

معاون وزیر امور خارجه در پاسخ به ترامپ: برای خروج از شرایط دشوار و بحرانی که ترامپ برای خود و آمریکا ایجاد کرده است، نیازی به میانجی یا شماره تلفن نیست. ایالات متحده تنها با تجدید نظر در سیاست های خود می تواند از وضعیت تنش آمیز فعلی خارج شود. اگر نیاز شود آنها شماره ما را دارند....

از نوای ربنا تا افطار در شین شیانگ

رمضان ماه اخلاص و تقواست. رمضان ماه ایثار، صبر و مقاومت است. رمضان ماه روزه، مبارزه و جهاد با نفس است. رمضان ماه تقرب، پرورش ایمان، عبادت و عمل است. رمضان ماه بررسى اعمال و تقدیر برنامه هر سال است. امام محمد باقر علیه السلام: «لکل شیء ربیع و ربیع القرآن شهر رمضان؛ هر چیز بهاری دارد و بهار قرآن ماه رمضان است.»

مبارزه با روزه خواری جان جوان مراغه‌ای را گرفت؟!

روایتی به غایت تاثر برانگیز که مکان رقم خوردن آن شهر مراغه و یکی از رودخانه‌هایی است که از این شهر عبور می‌کند و در ادامه مسیر به دریاچه ارومیه سرازیر می‌شود. رودی با نام «صوفی» که در فیلم نشانه خاصی از خروشان بودن آن به چشم نمی‌خورد و ظاهرا دلیل جان باختن جوان در آن، عدم آشنایی وی با فن شناست.

دولتی‌ها شفاف‌سازی را  از خانه خودشان شروع کنند/ تصویب بی حساب و کتاب قوانین شان مجلس را پایین آورده است

بسیاری از مردم بر این اعتقاد هستند که دلیل بحران‌های اقتصادی کشور تحریم‌های خارجی نیست و ریشه مشکلاتی که امروز جامعه به آن دچار شده است را باید در درون کشور و تحریم‌های داخلی جستجو کرد. به اعتقاد این افراد عدم مدیریت مناسب منابع سو استفاده‌های کلان از برخی موقعیت‌ها دلیل این آسیب‌ها بوده است.

چند درصد از صادرات ایران مربوط به فلزات معدنی است؟ راهکار مقابله با تحریم جدید ترامپ چیست؟

همزمان با سالگرد خروج آمریکا از برجام، دونالد ترامپ با صدور یک فرمان اجرایی، بخش فولاد و فلزات معدنی ایران را مشمول مقررات مربوط به تحریم‌ها قرار داد. قدیر قیافه عضو هیات مدیره انجمن سنگ آهن در رابطه با راه‌های مقابله با این تحریم‌ها به تابناک اقتصادی گفت: هموطنان ما که در زمینه صادرات فولاد و سایر فلزات فعالیت دارند حتماً راهکار‌های نوآورانه و خلاقانه‌ای برای مقابله با این تحریم‌های آمریکا خواهند داشت اما نباید این راهکار‌ها را آشکار کنیم.

آخرین اخبار سیاسی