آغاز رایزنی های جدید میان آمریکا، اتحادیه اروپا و روسیه درباره ایران/ واشنگتن می تواند بروکسل و مسکو را با خود همراه کند؟

دور جدیدی از تحرکات و مذاکرات دیپلماتیک از سوی آمریکا، اروپا و روسیه درمورد برجام و مسیر پیش روی آن-متاثر از تصمیم ایران برا کاهش تعهدات خود در برجان به دلیل نقض این توافق از سوی آمریکا ها و بدعهدی اروپایی ها- آغاز شده است. در همین رابطه، یکی از مقامات وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که «مایک پامپئو» وزیر خارجه این کشور برنامه سفر خود به «مسکو» را تغییر داد تا با مقامات کشورهای اروپایی در «بروکسل» پایتخت بلژیک در خصوص ایران دیدار و گفت‌وگو کند.

نامه‌ عمران‌خان به آمریکا و اتحادیه اروپا برای خرید گاز از ایران/ورود تیم تحقیقات بین المللی به الفجیره/کنایه ظریف به شماره دادن ترامپ/دیدار هیئت حزب الله با نمایندگان حماس، جهاد اسلامی و فتح

کنایه ظریف به شماره دادن ترامپ، پرواز جنگنده‌های اسرائیلی بر فراز بیروت، ورود تیم تحقیقات بین المللی به الفجیره و دیدار هیئت حزب الله با نمایندگان حماس، جهاد اسلامی و فتح از جمله مهم ترین خبرها و رویدادهای مرتبط با خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به نامه‌ عمران‌خان به آمریکا و اتحادیه اروپا برای خرید گاز از ایران نیز اشاره کرد.

سردار حاجی‌زاده:پایگاه‌های آمریکا در منطقه مثل گوشتی زیر دندان ماست/چرا عارف در افطاری رئیس جمهوری شرکت نکرد؟/توضیح باهنر درباره حواشی حضور احمدی‌نژاد در افطاری جامعه مهندسین

رصد‌خانه «تابناک» خبر‌هایی برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند: انتقاد یک نماینده از توقیف نشریه صدا/چرا شکر، ماکارونی و تن ماهی گران شد؟/آقای ترامپ! خودتان شماره چهار رقمی رئیس‌جمهور روحانی را بگیرید و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.

ریزش قیمت‌ها از چهارراه استانبول تا حافظ؛ یکی دلار دیگری بورس/ جریمه ۷ بانک بزرگ به دلیل تخلف ارزی/ احتکار ۱۱۹ میلیارد تومانی دو شرکت در بازار شکر/ توصیه ترامپ به شرکت‌ها برای در امان ماندن از تعرفه

این پیمانه تیتر‌هایی همچون ورود دیوان محاسبات به موضوع افزایش حقوق ها، سقوط ۵ هزار واحدی شاخص کل بورس، بررسی آماری بازار «تسه‌ها»، ادامه ریزش قیمت‌ها در بازار طلا و سکه تهران، پیش بینی روند قیمت جهانی طلا در هفته جاری، بزرگترین ورشکستگی تاریخ اقتصاد چین را می‌لرزاند، تحریم‌ها تاثیر چندانی بر صادرات آلومینیوم ندارد و خروج ارز برای واردات ۹ تن چوب ماهیگیری به کشور را در بر دارد.

ضمان در لغت به معنای تقبل کردن، پذیرفتن، بر عهده گرفتن دین دیگری و ملتزم شدن است به اینکه هرگاه کسی به عهد خود وفا نکرد در پرداخت دین، ضامن از عهده خسارت برآید.

سکوت مرموز رقبای ترامپ، معمای لاریجانی و یارانش، نفوذی‌ها در پرونده کرسنت، درآمد وکلا از شایعه تا واقعیت، پشت پرده سیاست نفتی آمریکا علیه ایران، سفر نامتعارف پمپئو به کرملین، تکدی گری با زیان ساختگی!، خیز اصولگرایان برای ۱۴۰۰، امنیتی از جنس قانون برای زنان، توقف مقطعی موج گرانی در بازار مسکن، چرا برجام نمی‌تواند از خودش محافظت کند؟! و وفور اجناس در بازار؛ گران نخرید از مواردی است که موضوع گزارش‌های خبری و تحلیلی روزنامه‌های امروز شده است.

پای «عراقچی» هم نتیجه نگرفتن استقلال باز شد/واکنش رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس به انفجارها در فجیره امارات: معلوم شد امنیت جنوب خلیج فارس شیشه‌ای است/آقای ترامپ خودتان شماره چهار رقمی رئیس‌جمهور روحانی را بگیرید

تصاویر با شما سخن می‌گویند؛ تصاویری بی روتوش با سخنانی بی روتوش‌تر. می‌خواهیم با بخش خبری «فوتو نیوز»، مقامات با شما بی روتوش و رو در رو سخن بگویند. از این پس، عصرگاه هر روز با «فوتو نیوز» تابناک، سخن مقامات داخلی و خارجی را به عکس بی روتوششان الصاق می‌کنیم، تا بهتر بدانیم چه کسی حرف زده و از چه سخن گفته است. کوتاه و مختصر؛ به احترام وقت شما و فرصتی که برای دانستن می‌گذارید.

جزئیاتی از انفجار نفتکش ها و تانکرهای نفتی در بندر الفجیره امارات/ پرواز جنگنده ها بر فراز الفجیره/ امارات انفجارها را تایید کرد

صبح امروز شبکه المیادین به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که انفجارهای قوی بندر الفجیره در امارات متحده عربی را لرزاند. خبری که ابتدا با تکذیب اماراتی ها مواجه شد و پس از ساعاتی وزارت خارجه امارات تایید کرد که حملاتی صورت گرفته است. اما جزئیات و اطلاعات دقیقی از آن ارائه نداد.

نظر شما درباره «شماره تلفن دادن» ترامپ برای تماس مقامات ایران با او چیست؟

معاون وزیر امور خارجه در پاسخ به ترامپ: برای خروج از شرایط دشوار و بحرانی که ترامپ برای خود و آمریکا ایجاد کرده است، نیازی به میانجی یا شماره تلفن نیست. ایالات متحده تنها با تجدید نظر در سیاست های خود می تواند از وضعیت تنش آمیز فعلی خارج شود. اگر نیاز شود آنها شماره ما را دارند....

از نوای ربنا تا افطار در شین شیانگ

رمضان ماه اخلاص و تقواست. رمضان ماه ایثار، صبر و مقاومت است. رمضان ماه روزه، مبارزه و جهاد با نفس است. رمضان ماه تقرب، پرورش ایمان، عبادت و عمل است. رمضان ماه بررسى اعمال و تقدیر برنامه هر سال است. امام محمد باقر علیه السلام: «لکل شیء ربیع و ربیع القرآن شهر رمضان؛ هر چیز بهاری دارد و بهار قرآن ماه رمضان است.»

مبارزه با روزه خواری جان جوان مراغه‌ای را گرفت؟!

روایتی به غایت تاثر برانگیز که مکان رقم خوردن آن شهر مراغه و یکی از رودخانه‌هایی است که از این شهر عبور می‌کند و در ادامه مسیر به دریاچه ارومیه سرازیر می‌شود. رودی با نام «صوفی» که در فیلم نشانه خاصی از خروشان بودن آن به چشم نمی‌خورد و ظاهرا دلیل جان باختن جوان در آن، عدم آشنایی وی با فن شناست.

دولتی‌ها شفاف‌سازی را  از خانه خودشان شروع کنند/ تصویب بی حساب و کتاب قوانین شان مجلس را پایین آورده است

بسیاری از مردم بر این اعتقاد هستند که دلیل بحران‌های اقتصادی کشور تحریم‌های خارجی نیست و ریشه مشکلاتی که امروز جامعه به آن دچار شده است را باید در درون کشور و تحریم‌های داخلی جستجو کرد. به اعتقاد این افراد عدم مدیریت مناسب منابع سو استفاده‌های کلان از برخی موقعیت‌ها دلیل این آسیب‌ها بوده است.

چند درصد از صادرات ایران مربوط به فلزات معدنی است؟ راهکار مقابله با تحریم جدید ترامپ چیست؟

همزمان با سالگرد خروج آمریکا از برجام، دونالد ترامپ با صدور یک فرمان اجرایی، بخش فولاد و فلزات معدنی ایران را مشمول مقررات مربوط به تحریم‌ها قرار داد. قدیر قیافه عضو هیات مدیره انجمن سنگ آهن در رابطه با راه‌های مقابله با این تحریم‌ها به تابناک اقتصادی گفت: هموطنان ما که در زمینه صادرات فولاد و سایر فلزات فعالیت دارند حتماً راهکار‌های نوآورانه و خلاقانه‌ای برای مقابله با این تحریم‌های آمریکا خواهند داشت اما نباید این راهکار‌ها را آشکار کنیم.

چرا تهدیدات نظامی آمریکا علیه ایران گسترش یافته است!؟

در یک هفته گذشته و به ویژه پس از کاهش تعهدات ایران در برجام، بیانیه اتحادیه اروپا در رد ضرب الاجل ایران و اعزام ناوها و بمب افکن های آمریکایی به خاورمیانه، تحلیل ها و گمانه زنی های زیادی پیرامون افزایش احتمال برخورد تهران و واشنگتن مطرح شده است. باید به این پرسش پاسخ داد که هدف آمریکایی ها از این نمایش قدرت و تهدید(و نه اعمال آن) چیست؟

از مدرک جعلی هاروارد تا فرد نجومی و غیرمجاز؛ اول می‌برند و بعد گز می‌کنند!

درباره هلدینگی سخن می‌گوییم که قرار است به مدد انبوه شرکت‌های زیرمجموعه اش، برای صندوق بازنشستگی کشوری سودآفرینی کرده و عواید ناشی از آن صرف پرداخت حقوق و مزایای بازنشستگان شده و به خلق امتیازاتی ویژه برای مالکانش منجر شود، ولی یا به دست مدیری سپرده می‌شود که نجومی بگیر است یا فردی به ریاستش نصب می‌شود که مدرک تحصیلی اش جعلی است!

سفیر انگلیس در تهران به چه کسانی افطاری داد؟/افشای محتوای نامه جدید آمریکا به ایران/شکایت چهار وکیل از آیت الله آملی لاریجانی/کاخ سفید به ایران شماره تلفن داد!

رصد‌خانه «تابناک» خبر‌هایی برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند: فلاحت‌پیشه نقشه ترامپ برای برجام را افشا کرد/حکیمی‌پور: دوراهی «جنگ ـ مذاکره» واقعیت ندارد/اگر مردم خودرو نخرند، قیمت‌ها تا ۲۰ درصد کاهش می‌یابد و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.

تمدید دو ماهه مهلت ترخیص خودرو‌های وارداتی/ بازهم صادرات آب شیرین به اسم سیب‌زمینی/ نماینده مجلس: کاهش نرخ ارز در بازار سنا آغاز می‌شود/ اقدام عجیب وزارت کشاورزی در راستای گرانی مرغ؟!

این پیمانه تیتر‌هایی همچون کاهش قیمت‌ها در بازار طلا و سکه تهران، کاهش ۲۱۸۹ واحدی شاخص کل بورس تهران، دلار در صرافی‌های بانکی به کانال ۱۴ هزار تومان بازگشت، افت چشمگیر قیمت مرغ در بازار، به علت هیجانات بازار هنوز قیمت شکر تثبیت نشده است، ترامپ: اعمال تعرفه بهتر از توافق با چینی‌ها است و فراخوان یک خودروساز برای ۱۸۷ هزار خودرو به‌دلیل نقص فنی برف‌پاک‌کن‌ها را در بر دارد.

حضانت به معنای نگهداری، تربیت و پرورش کودک است؛ که این وظیفه به عهده‌ی پدر و مادر است و آن‌ها نمی‌توانند از انجام این کارخودداری کنند. قانون مدنی نیز پدر و مادر را مکلف کرده است که در حدود توانایی خود، به تربیت کودکان بپردازند...

راه نجات اقتصاد از کدام جناح می‌گذرد؟، آیا بین آمریکا و ایران جنگ خواهد شد؟، جولان دلالان در بازار برنج، جلیقه‌زرد‌ها فراتر از بینوایان، ۳۰میلیارد دلار ارز صادراتی به کشور برنگشته‌است، آقازاده‌ها سوار بر صنعت خودرو، دست رد بغداد به سینه ترامپ، دیدار‌های انتخاباتی یا گفت‌وگوی ملی، گوشیِ ترامپ در دست بولتون، گفت: وشنود روحانی و چهره‌های مطرح ۲ جناح در ضیافت افطار، تشکیل یک بازار ارز بدون حضور دلالان و فروش نفت در بازار خاکستری از مواردی است که موضوع گزارش‌های خبری و تحلیلی روزنامه‌های امروز شده است.

شکایت 4 وکیل از آیت‌الله آملی‌لاریجانی/۳۰ میلیارد دلار ارز صادراتی از هیچ طریقی به کشور برنگشته است/دلایل گرانی تُن ماهی اعلام شد

تصاویر با شما سخن می‌گویند؛ تصاویری بی روتوش با سخنانی بی روتوش‌تر. می‌خواهیم با بخش خبری «فوتو نیوز»، مقامات با شما بی روتوش و رو در رو سخن بگویند. از این پس، عصرگاه هر روز با «فوتو نیوز» تابناک، سخن مقامات داخلی و خارجی را به عکس بی روتوششان الصاق می‌کنیم، تا بهتر بدانیم چه کسی حرف زده و از چه سخن گفته است. کوتاه و مختصر؛ به احترام وقت شما و فرصتی که برای دانستن می‌گذارید.

چرا انصارالله از سه بندر کلیدی یمن عقب نشینی کرد!؟

نزدیک به پنج ماه از توافق صلح استکهلم یا الحدیده برای توقف جنگ در یمن می گذرد اما ائتلاف عربی به فرماندهی سعودی با عدم پایبندی به بندهای این توافق، همچنان به ادامه جنگ و درگیری در یمن اصرار دارد. با این حال، انصارلله بارها بر پایبندی خود به این توافق تاکید کرده و خواستار مشارکت فعال سازمان ملل برای فشار بر ائتلاف سعودی و اجرای توافق شد.

گزارش زنده هشت بازی همزمان | دقیقه 13 : پرسپولیس 0 - ماشین سازی 0 / پدیده 1 - سپاهان 0 / نفت آبادان 0 - استقلال 0 | شروع توفانی پدیده مقابل سپاهان با پنالتی فغانی

هفته ما قبل آخر لیگ برتر هجدهم امشب از ساعت 21:30 در هشت ورزشگاه سراسر ایران آغاز شده است که در مهمترین آنها سه بازی پرسپولیس و ماشین سازی در آزادی تهران، پدیده و سپاهان در ورزشگاه امام رضای مشهد و همچنین نفت مقابل استقلال در تختی آبادان به میدان رفته اند. نکته عجیب ضعف سازمان لیگ و تاخیر در آغاز بازی پدیده و سپاهان است که با سه دقیقه تاخیر شروع شد.

از تواشیح اسماءالحسنی تا افطاری در بمبئی

پنجمین غروب رمضان 1440 هجری قمری فرا رسید تا پس از یک روز تلاش در این روزهای پرحرارت، بار دیگر میهمان ضیافت الهی باشیم؛ ضیافتی که همچنان فرصت پیوستن به آن فراهم است و سفره لطف پروردگار همچنان برای مومنین گشوده است تا در ماهی که بیش از هزار ماه فضائل دارد، همه از خان او بهره‌ای ابدی ببرند.

هرچند باهنر به همراه یک چهره اصولگرای دیگر به نام «عزت الله ضرغامی» انجام گفت‌وگو‌های ملی با اصلاح طلبان را از طریق «محمدرضا عارف» کلید زده است و به قول خودش «با برگزاری این جلسات قرار نیست من اصلاح‌طلب بشوم و عارف اصولگرا»، اما طبعا این شرط کافی برای تحقق این موضوع نیست، چون به نظر می‌رسد باید شروع این گفت‌وگو‌ها از سطوح بالاتری کلید بخورد.

ایالات متحده حدود ۲۰۰۰ سرباز در سوریه دارد؛ جایی که ایران و نمایندگان آن حضور نظامی فیزیکی دارند. ۵۰۰۰ نیروی امنیتی در عراق دارد؛ جایی که جمهوری اسلامی یک بازیکن با نفوذ است و ۱۴۰۰۰ سرباز در افغانستان، جایی که تهران با طالبان در مبارزه با داعش نهضت مشترک دارد. ایران ابزار تشدید تنش در هر یک از این کشور‌ها را داراست.

هنوز بسیاری از مناطق کشور که در ماه‌های اول سال دچار سیل شده بودند، با عوارض و مشکلات آن دست به گریبان هستند؛ هرچند رسانه‌ها نیز دیگر کمتر به این موضوع وارد می شوند، شدت آسیب در این مناطق همچنان از بین نرفته و این مناطق به شدت درگیر معضلات سیل است.

تحرکات گسترده نظامی آمریکا در خلیج فارس به همراه پیام مذاکره/ واشنگتن به دنبال چیست؟

بسیاری ازناظران اعزام دو ناو جنگی به منطقه، استقرار سیستم موشکی پاتریوت و همچنین اعزام بمب افکن های استراتژیک B-52 به پایگاه العدید قطر را بی ارتباط با رویکرد جنگ طلبانه واشنگتن علیه ایران نمی دانند. از سوی دیگر، آمریکایی ها همزمان پیام مذاکره برای ایران ارسال می کنند. تا جایی که شب گذشته «سی.ان.ان»گزارش داد که آمریکایی ها شماره تلفنی را در اختیار سفارت سوئیس قرار دادند تا ایران با آن ها تماس بگیرد.

نشست غیرعادی سازمان سیا در مورد ایران/طرح سناتورهای آمریکایی برای جلوگیری از تقابل نظامی بین آمریکا و ایران/استقرار بمب افکن‌های «بی ۵۲» آمریکا در قطر/ابراز تمایل ژاپن برای میانجی‌گری بین ایران و آمریکا

استقرار بمب افکن‌های «بی ۵۲» آمریکا در قطر، نشست غیرعادی سازمان سیا در مورد ایران، مخالفت روسیه با بیانیه شورای امنیت در مورد ادلب سوریه و ابراز تمایل ژاپن برای میانجی‌گری بین ایران و آمریکا، از جمله مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به طرح سناتور‌های آمریکایی برای جلوگیری از تقابل نظامی بین آمریکا و ایران نیز اشاره کرد.

واکنش پارسایی به دغدغه مطهری درباره رقص در مدارس/آخرین ملاقات کری با مقامات ایرانی چه زمانی بوده؟/ممنوع دانستن ازدواج زیر ۱۸سال نفهمیدن دین است/واکنش یک امام جمعه به ترانه جنجالی

رصد‌خانه «تابناک» خبر‌هایی برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند: ۶ حکم قضائی با دستور «رئیسی» در زاهدان لغو شد/امام جمعه اصفهان: ناو آمریکا با یک موشک نابود می‌شود/ترکان: اروپا اجازه ندهد اوضاع بدتر شود و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.

هشدار رئیس کل بانک مرکزی نسبت به ریسک زیاد بازار ارز/ ترامپ تعرفه واردات ۲۰۰ میلیارد دلار کالای چین به آمریکا را افزایش داد/ آژیر قرمز در پیش فروش خودروسازان خصوصی/ پیش بینی افزایش قیمت مرغ از نیمه دوم ماه رمضان

این پیمانه تیتر‌هایی همچون چرا کاهش ذخایر ارزی کره جنوبی کاهش یافت؟، تحریم ایران ماهانه ۱ میلیون دلار برای پالایشگاه ژاپنی هزینه دارد، فائو: قیمت جهانی مواد غذایی گران شد، بانک آمریکایی: کف قیمت نفت برنت ۷۰ دلار می‌ماند، بازار خودرو‌های وارداتی، واردات پارچه مخمل به ۱۱ تن رسید و دلیل اصلی کاهش قیمت مرغ در بازار را در بر دارد.

آخرین اخبار سیاسی