جلسه غیرعلنی امروز دموکرات‌های مجلس برای استیضاح ترامپ / شانس استیضاح چقدر است؟

در پی امتناع چندین باره مقامات کاخ سفید از حضور در مجلس نمایندگان آمریکا برای استماع و شهادت، به رغم فراخوان از سوی نمایندگان این مجلس، دموکرات‌ها شدیدا دچار نا امیدی و سردرگمی هستند؛ بنابراین، گزارش‌های بیشتر نشان می‌دهد، دموکرات‌های بیشتری به سمت حمایت از طرح استیضاح ترامپ به پیش می روند در حالی که دیگران هشدار می‌دهند، این امر ممکن است منجر به پیامد‌های چشمگیر شود.

آمریکا که تاکنون بارها دولت سوریه را به استفاده از سلاح های شیمیایی متهم کرده است و حتی با این بهانه حملاتی را به خاک سوریه صورت داده است، بامداد چهارشنبه نیز در ادعایی دیگر، دمشق را به استفاده از سلاح شیمیایی متهم کرده است. حال باید بدین پرسش پاسخ داد که هدف آمریکا از اتهام جدید علیه دمشق چیست؟

تهی بودن مجلس دهم و دولت دوازدهم از تجربه «کردان»!

با تغییر ترکیب دولت‌ها و مجلس‌ها در ادوار مختلف، ظاهرا این ارکان‌ها بیش از آنچه تصور می‌شود از عنصر تجربه تهی می‌شوند تا جایی که گاه می‌شود تکرار نعل به نعل برخی حوادث را به نظاره نشست که نقش آفرینان آن مجلس و دولت هستند.

اعزام هیأت‌های عراقی به آمریکا و ایران برای میانجیگری/اتهام رسمی پمپئو به ایران در حمله به فجیره/تأکید رهبران آلمان، روسیه و فرانسه بر حفظ برجام/نامه ۴۰۰ عضو کنگره به ترامپ برای مداخله در سوریه

اتهام رسمی پمپئو به ایران در حمله به فجیره، اعزام هیأت‌های عراقی به آمریکا و ایران برای میانجیگری، واکنش روسیه به افزایش چهار برابری سطح تولید اورانیوم غنی‌شده ایران و نامه ۴۰۰ عضو کنگره به ترامپ برای مداخله در سوریه، از جمله مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به تأکید رهبران آلمان، روسیه و فرانسه بر حفظ برجام نیز اشاره کرد.

گلایه رهبر انقلاب از ترانه برخی سریال‌ها/تحلیل زیباکلام از توانایی آمریکا درباره اشغال ایران/فتاح: حسرت تلفن زدن به دل ترامپ خواهد ماند/انتقاد یک اصلاح‌طلب از اظهارات اخیر روحانی/بالاخره حقوق و مزایای رئیس دفتر وزرا معلوم شد

رصد‌خانه «تابناک» خبر‌هایی برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند: "وزیر اخراجی" راز خیمه شب بازی‌های "ترامپ" علیه ایران را افشا کرد/توئیت کدخدایی درباره دغدغه شب گذشته رهبر انقلاب/واکنش جالب بهداد سلیمی به مجسمه‌اش در موزه ملی ورزش و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.

تصاویر با شما سخن می‌گویند؛ تصاویری بی روتوش با سخنانی بی روتوش‌تر. می‌خواهیم با بخش خبری «فوتو نیوز»، مقامات با شما بی روتوش و رو در رو سخن بگویند. از این پس، عصرگاه هر روز با «فوتو نیوز» تابناک، سخن مقامات داخلی و خارجی را به عکس بی روتوششان الصاق می‌کنیم، تا بهتر بدانیم چه کسی حرف زده و از چه سخن گفته است. کوتاه و مختصر؛ به احترام وقت شما و فرصتی که برای دانستن می‌گذارید.

آشنایی با مفهوم حقوقی خیانت در امانت

یکی از معانی خیانت در امانت پیمان‌شکنی، نقض عهد و بی‌وفایی است و قانونگذار از بزه خیانت در امانت تعریفی نکرده اما به نظر برخی حقوقدانان، خیانت در امانت رفتاری مجرمانه و مخالف امانت است.

خودزنی سیاسی رئیس جمهور برای عبور از بحران ناامیدی /رؤیای احمدی نژادی‌ها برای مذاکره با آمریکا /تهدید عدالت و ماجرای تصادف دو پورشه سوار در اصفهان

دانه‌درشت‌ها در پنجه عدالت دستگاه قضا، انتقاد رهبر انقلاب از ولنگاری زبانی در صدا و سیما، بسترسازی برای بازگشت حقو‌ق‌های نجومی، رویای رئیس‌جمهور، کابوس مخالفان، پیچ‌وخم طرح تفکیک وزارتخانه‌ها، تاب آوری ارزی در شوک‌های سیاسی، باز هم دوگانه لاریجانی و عارف، تحقیر زرادخانه غول آسای عربستان با فناوری ساده انصارالله و نگرانی از پولشویی به بهانه دور زدن تحریم‌ها از مواردی است که موضوع گزارش‌های خبری و تحلیلی روزنامه‌های امروز شده است.

همزمان با اینکه تنش ها میان ایران و آمریکا به اوج خود رسیده است، برخی از کشورهای عربی و از جمله عربستان سعودی نیز توجه ویژه ای روی مسئله ایران متمرکز کرده اند. در همین زمینه، بروس ریدل مدیر «پروژه اطلاعات» موسسه بروکینگز آمریکا در مطلبی به تلاش عربستان برای تمرکز روی تهدید ایران پرداخته و نوشته است:

یک ضیافت در نیمه ماه خدا به برکت کریم اهل بیت

پانزدهمین غروب‌ رمضان 1440 هجری قمری فرا رسید و به این ترتیب، این ماه پربرکت به نیمه برسد و می توان آثار روزه را در جسم و روح روزه‌داران واقعی احساس کرد و انوار الهی وجودمان را درنوردیده است. امروز همچنین مصادف با میلاد امام حسن مجتبی (ع) کریم اهل بیت است.

فراکسیون مستقلین: همین هیأت رئیسه خوب است/ فراکسیون ولایی: دو فراکسیون دیگر طرفدار دولتند و وظیفه خود را انجام نمی‌دهند/ فراکسیون امید: عارف، گزینه ریاست است

چند روزی است جو مجلس کاملا انتخاباتی شده است. اگر چند روز پیش به سراغ نمایندگان مجلس می‌رفتیم و از اوضاع هیأت رئیسه و انتخابات می پرسیدیم، شاید کمتر کسی بود که به این پرسش پاسخ دهد و هنوز تصمیمی در این باره گرفته نشده بود. اما در چند روز اخیر اوضاع فرق کرده است.

سند مالکیت فیلم‌های سینمایی صوری است؟! / سکوت سعید مالکان و حمید فرخ‌نژاد

اگر ثابت شود این ادعا بر مبنای اسناد مثبته بوده و واقعاَ پروانه مالکیت فیلم سینمایی بی‌حساب صوری باشد، عملاً روند شفاف‌سازی درباره منشاء سرمایه فیلم‌های سینمایی که در دوره کنونی مدیریت سازمان سینمایی رخ داد، از اساس بی‌اثر شده است.

قرعه گرانی این بار به نام روغن موتور افتاد؛ دلیلی افزایش ۷۰ درصدی قیمت این محصول تولید داخل چیست؟

در یک ماه اخیر قیمت روغن موتور دیزلی و بنزینی به ترتیب ۶۰ و ۷۰ درصد رشد داشته اند. این افزایش قیمت در حالی رخ داده است که تا طبق گفته کارشناسان ایران یکی از اصلی‌ترین تولیدکنندگان این محصول است. اینکه چرا قیمت روغن موتور در یک ماه اخیر رشد چشمگیری داشته است و اینکه این افزایش قیمت چه عواقبی بر حمل و نقل و اقتصاد کشور خواهد داشت دو پرسش اساسی در این رابطه است؟ آیا باید دوباره به مانند سال گذشته شاهد اعتصابات کامیون دار‌ها باشیم؟

احتمال فروپاشی برجام چقدر است؟/ اروپا با آمریکا در برابر ایران همراهی خواهد کرد؟

با کاهش تعهدات ایران در برجام و عدم پذیرش ضرب الاجل ایران از سوی اروپا و همچنین افزایش فشار آمریکا بر ایران و همچنین تشدید تنش ها میان تهران و واشنگتن احتمال فروپاشی برجام و یا همراهی اروپا با آمریکا بر سر دستور کار مذاکراتی جدیدی در مورد ایران وجود دارد.

جلسه ویژه «مقام‌های ارشد دولت ترامپ» با قانون‌گذاران آمریکایی در مورد ایران/تعیین ۳۰۰ هدف حیاتی عربستان و امارات از سوی انصارالله/ترامپ: منتظر تماس ایران هستیم/سفیر غیرمنتظره وزیر خارجه عمان به ایران

تعیین ۳۰۰ هدف حیاتی عربستان و امارات از سوی انصارالله، اظهارات ترامپ در مورد مذاکره با ایران، عملیات هوایی ارتش ترکیه در عراق و سفیر غیرمنتظره وزیر خارجه عمان به ایران، از جمله مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به جلسه ویژه «مقام‌های ارشد دولت ترامپ» با قانون‌گذاران آمریکایی در مورد ایران نیز اشاره کرد.

شرمن خطاب به ترامپ: ایرانی‌ها هرگز با «تو» ملاقات نمی‌کنند/ ظریف: اسکندر و چنگیز نتوانستند «تو» هم نمی‌توانی/ فرمانده سپاه: شکست‌دادن آمریکایی‌ها کار آسانی است/ مردم: گنده‌تر از دهانت حرف نزن!

«محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه کشور در پاسخ به تهدید ایران از سوی ترامپ، در توییتر نوشت: «تیم B  و ترامپ امیدوارند که آنچه را اسکندر، چنگیز و دیگر متجاوزان انجام دادند، به دست بیاورند. ایرانیان در طول هزاران سال در حال ایستادگی بوده‌اند، در حالی که همه متجاوزان رفته بودند. تروریسم اقتصادی و نسل‌کشی، ایران را متوقف نخواهند کرد. هرگز یک ایرانی را تهدید نکنید. سعی کنید احترام بگذارید؛ جواب می‌دهد!»...

ریزش ۷۵۰ تومانی دلار و ۲۰۰ هزار تومانی سکه/ همتی: دلار ۵۰ هزار تومانی رویایی بیش نبود/ انتقاد وزیر صنعت از هجوم مردم برای خرید کالایی که گران می‌شود/ واردات خودروی هیبریدی ممنوع است/ معاون حجتی: گوشت قرمز ۱۰ هزار تومان کاهش یافته

این پیمانه تیتر‌هایی همچون عقب گرد شاخص کل بورس در سومین روز هفته، تثبیت سهام آسیایی پس از سقوط هفته گذشته، بدعهدی تجار در تحویل نهاده‌های دامی، فورد آمریکا هفت هزار کارمند خود را اخراج می‌کند، بازار متشکل ارزی آماده راه اندازی، واردات گوشی موبایل ۸۶ درصد کم شد، عربستان: حمله به تاسیسات نفتی امنیت عرضه نفت را به خطر انداخته است و روند کاهشی قیمت مرغ در بازار را در بر دارد.

وظایف قانونی کارفرما برای برخورد با متخلف

یکی از موارد اخراج موجه کارگر، مطابق ماده ۲۷ قانون کار این است که کارگر در انجام وظایف خود کوتاهی کرده یا آیین‌نامه‌های انضباطی کارگاه را پس از تذکرات کتبی نقض کند.

ترامپ چگونه در وضعیت آچمز قرار گرفته؟ /چرا جنگ نمی‌شود؟ /پشت پرده حمله به نزدیکی سفارت آمریکا در بغداد چیست؟

خرید مازراتی با پول معلمان و حواشی دادگاه هادی رضوی، جدال توییتری ظریف و ترامپ، تازه‌ترین اقدام متقابل ایران در چارچوب برجام، ترامپ علیه ترامپ، بهره‌وری و نوآوری جایگزین نفت، نقره داغ شدن مستأجران در بازار مسکن، سقوط دلار به مرز کانال ۱۳ هزار تومان، وسوسه بنگاه‌داری، تشدید مجازات اسید پاشان و دیدار جمعی از شاعران و اهالی فرهنگ و ادب با رهبر انقلاب از مواردی است که موضوع گزارش‌های خبری و تحلیلی روزنامه‌های امروز شده است.

«مجتمع صنعتی نظامی» (Military industrial complex) نقش عمده ای در پیشبرد سیاست خارجی آمریکا به ویژه در سوق دادن آمریکا به سمت جنگ ایفا کرده اند. در این میان، نقش این مجتمع های صنعتی در پیشبرد سیاست های آمریکا در خاورمیانه نیز قابل توجه بوده است.

ابتکار: بحث حجاب از مردان شروع می‌شود/توصیه کیهان به صداوسیما: افشاگری کن!/عذرخواهی خانم نماینده از قربانیان اسیدپاشی

رصد‌خانه «تابناک» خبر‌هایی برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند: دستور اقتصادی رئیس جمهور به دستگاه‌های اجرایی/آشنا هشدار داد: فریب ترام‍پ را نخورید!/نظر رئیس پلیس راهور ناجا درباره تصادف خودروی پورشه و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.

از نشستن بر سر سفره‌های افطار آسیا تا نوای انسان عالم قاسم اف

رسول اللَّه(ص) فرموده‌اند: «رمضان، ماهى است كه اولش رحمت، وسطش آمرزش و پایانش رهایى از آتش جهنم است‌». ایشان در جای دیگری نیز تاکید دارند: «سه چیز از روح خداست: شب زنده‌دارى با نماز، جویاى حال برادران و روزه گرفتن‌».

درخواست عجیب یک نماینده از فدراسیون جهانی کشتی/ آیا بین انتصاب نعمتی و منتفی شدن استیضاح وزیر ورزش رابطه‌ای وجود دارد؟!

حدود دو هفته قبل، خبر عجیبی در رسانه‌های کشور منتشر شد و علاوه بر اینکه جامعه ورزشی و به ویژه کشتی گیران را در بهت فرو برد، جامعه سیاسی کشور را نیز حیرت زده کرد؛ خبر انتصاب «بهروز نعمتی» به عنوان سرپرست جدید فدراسیون کشتی کشور با واکنش‌های زیادی همراه شد.

رها کردن سیل زدگان با بلایایی به مراتب سخت‌تر از سیلاب

موعدی که برخی کشاورزان سیل زده در تامین و مهیاسازی شرایط کشت در آن ناتوان شده اند و در نتیجه متضرر‌تر از قبل می‌شوند. ضرر‌هایی که این بار حتی وعده‌ای برای جبران آن‌ها هم داده نمی‌شود و عواقب آن تماما متوجه کشاورزان است. کشاورزانی که برخی شان به تازگی به خانه‌های سیل زده خود باز گشته اند و برای تامین مایحتاج اولیه زندگی با انواع مشکلات دست به گریبانند.

واکنش آمریکا به حمله راکتی به منطقه سبز بغداد/ تصاویری از خسارات گسترده حملات پهپادی انصارالله به تأسیسات نفتی عربستان/اعلام بخشی از طرح معامله قرن از سوی کاخ سفید/ جلسه محرمانه دموکرات‌ها درباره ایران

تصاویری از خسارات گسترده حملات پهپادی انصارالله به تأسیسات نفتی عربستان، اعلام بخشی از طرح معامله قرن از سوی کاخ سفید، جلسه محرمانه دموکرات‌ها درباره ایران، تصرف چند پایگاه نظامی عربستان توسط انصارالله یمن و پرواز جنگنده‌های اسرائیلی بر فراز مناطقی از لبنان، از جمله مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به واکنش آمریکا به حمله راکتی به منطقه سبز بغداد نیز اشاره کرد.

«هرکس در این تجارت باید یک حساب بانکی یا یک شرکت خارج از ایران داشته باشد، در غیر این صورت به سادگی نمی‌توانید فیلم‌ها را بفروشید... البته برای کارگردان‌هایی نظیر جشنواره پناهی که به عنوان مخالف شناخته می‌شوند، تحریم‌ها یک مشکل نیستند!» ورایتی در این زمینه به فروش رایت فیلم «سه رخ» جعفر پناهی به کمپانی آمریکایی «کینه لوربر / Kino Lorber» در سال گذشته اشاره کرده است.

خطر! اجاره‌خانه در مسیر قرارداد‌های آپشن‌دار فوتبالی!

اجاره خانه که در سایه نوسانات شدید اقتصادی و متاثر از قیمت ارز و طلا و از آن‌ها مهم تر، مسکن، به شدت روند صعودی گرفته، قرار است با دستور کار مسئولان مهار و ضابطه‌مند شوند؛ دستور کاری که به جهاتی به شدت نگران کننده می‌رسد.

اصلاح قانون انتخابات بازهم به انتخابات نرسید/ لایحه جامع انتخابات همچنان روی هوا!

همواره در بحبوحه و نزدیک به انتخابات، مجالس مختلف تصمیم به اصلاح قانون انتخابات می گیرند و این جز چند پاره کردن قانون حاصل دیگری ندارد. از طرفی لایحه جامع انتخابات از دولت نهم قرار بوده بررسی شود و در نهایت پس از تصمیم گیری در دولت و مجلس به تصویب رسیده و اجرایی شود، اما این موضوع همچنان بلاتکلیف است و احتمالا بازهم از انتخاباتی به انتخابات دیگر ارجاع خواهد شد...

حرف‌های عجیب یک نمارنده مجلس: با قربانی «اسیدپاشی اصفهان» شوخی کردم و گفتم از دست «اسیدپاش» قسر در رفتی!/کنکور 98 به تعویق نمی‌افتد/چرا قرارداد ویلموتس نباید در ایران امضا شود؟

تصاویر با شما سخن می‌گویند؛ تصاویری بی روتوش با سخنانی بی روتوش‌تر. می‌خواهیم با بخش خبری «فوتو نیوز»، مقامات با شما بی روتوش و رو در رو سخن بگویند. از این پس، عصرگاه هر روز با «فوتو نیوز» تابناک، سخن مقامات داخلی و خارجی را به عکس بی روتوششان الصاق می‌کنیم، تا بهتر بدانیم چه کسی حرف زده و از چه سخن گفته است. کوتاه و مختصر؛ به احترام وقت شما و فرصتی که برای دانستن می‌گذارید.

آشنایی با مسئله مرور زمان در قانون مجازات اسلامی

آیا تا به حال برایتان اتفاق افتاده که از وقوع جرمی متضرر شوید و بعد از مدت‌ها بخواهید شکایت کنید، اما دادسرا به‌علت گذشت مدت طولانی از زمان واقعه، شکایت شما را نپذیرد؟ در حقوق جزا به این مورد شمول «مرور زمان» می‌گویند.

آخرین اخبار سیاسی